Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20091025_1945556919_maj_art1234_10102009_18_l.jpg

Auto używane: Audi 80 B4 Poleć znajomemu
Oceny: / 2
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 13239

Auto używane: Audi 80 B4Historia Audi 80 liczy sobie 37 lat. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1972 r. i od razu zdobyła nagrodę Auta Roku 1973. Opisywany model, noszący oznaczenie B4, jest jego czwartym i ostatnim wcieleniem. Samochód pojawił się w 1991 r. i był sprzedawany aż do roku 2000 w wersji z otwieranym dachem. Produkcję sedanów zakończono w 1994, a kombi w 1995 r. Mimo swojego niemłodego wieku Audi 80 jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów klasy średniej, a jego ceny na rynku wtórnym utrzymują się na wysokim poziomie. Dlaczego tak się dzieje?

Z zewnątrz Audi prezentuje typową dla niemieckich samochodów urodę. Dzięki konserwatywnej stylistyce, według niektórych nudnej, Audi 80 nawet dziś wygląda ładnie. Na przełomie 9 lat samochód można było nabyć w jednej z czterech wersji nadwozia: klasyczny sedan, zgrabne kombi, ociężałe coupe oraz wiecznie młody kabriolet. Każda z nich dobrze zniosła próbę czasu.



Audi 80 B4


Audi 80 B4


Audi 80 B4


Audi 80 B4


W środku ząb czasu dosięgnął auto wyraźniej. Do kanciastych kształtów konsoli środkowej będzie trzeba się trochę przyzwyczaić. Nic jednak nie można zarzucić zastosowanym materiałom. Są trwałe i odporne na zarysowania. Podobnie jak obicia tapicerskie, które prawie wcale nie ulegają wytarciu. Ponarzekać można za to na ilość miejsca. Ilością miejsca nie rozpieszcza także bagażnik. W wersji sedan zmieścimy w nim 420 l, kombi - 370 l (po złożeniu siedzeń 1200 l).

Audi 80 B4


Jeśli chodzi o silniki, to jest w czym wybierać. Paleta obejmuje 10 jednostek benzynowych i 2 wysokoprężne. Podstawowa 1,6 o mocy 71 KM jest przeznaczona dla kierowców preferujących spokojną jazdę (14,5 s do 100 km/h). Zadowala się przy tym średnio 7 l benzyny na 100 km. Ten sam motor z 16-zaworową głowicą jest trochę bardziej dynamiczny (13,5 s do 100 km/h), a przy tym łakomy na paliwo - zużywa 7,6 l na 100 km. Dwulitrówki także mają opinię silników nie do zdarcia. Występowały w trzech wersjach: 90, 115 i 140 KM. Największym z rzędowych motorów wolnossących jest 2,3 R5 o mocy 133 KM. Niestety poza licznymi plusami, które należą mu się za dynamikę, kulturę pracy i przepiękny dźwięk, ma jeden istotny dla polskich kierowców minus. Ponieważ posiada mechaniczny wtrysk, nie nadaje się do montażu instalacji LPG, co w polskich realiach może dla niektórych okazać się barierą nie do przeskoczenia. Kolejne w palecie są silniki widlaste 2,6 l (150 KM) i 2,8 l (174 KM). W ich wypadku trzeba się liczyć z wysokim zużyciem paliwa rzędu 9-10 l na 100 km (dane katalogowe). Odpłacają się za to rewelacyjnymi osiągami i elastycznością (prędkość maksymalna 220 km/h i 8 s do 100 km/h - dot. wersji 2,8). Dla amatorów mocnych wrażeń przygotowano dwa silniki turbodoładowane o pojemności 2,2 l. W modelu S2, który ma 230 KM, przyśpieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6 s. Topowa wersja, czyli RS2, osiąga moc 315 KM. Samochód wyprodukowany we współpracy z Porsche jest dziś prawdziwym unikatem. Został wypuszczony w krótkiej serii 507 egzemplarzy.

Audi 80 B4


Obecnie z całej gamy silników najczęściej poszukiwane są diesle. W Audi 80 były to dwa motory: TD i TDI. Choć na papierze różnią się tylko jedną literką, w rzeczywistości dzieli je technologiczna przepaść. Zdarza się, że sprzedający wprowadzają interesantów w błąd, dopisując w ogłoszeniu "I" do "TD". Oszustwo to można łatwo rozpoznać, sprawdzając numer silnika (TDI są oznaczone jako 1Z, a TD jako AAZ). Ta bardziej pożądana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem rozwijała moc 90 KM, zapewniając przyzwoitą dynamikę przy niskim zużyciu oleju napędowego (średnio 5,6 l na 100 km). Słabszy od niego o 15 KM silnik TD to konstrukcja z tradycyjnymi komorami. Poza gorszą dynamiką charakteryzuje go wyższe spalanie (6,5 l na 100 km).

Audi 80 B4


Naprawy w Audi 80 ograniczają się do wymiany części, które zwyczajnie uległy zużyciu. Zawieszenie okazuje się wyjątkowo wytrzymałe, nawet na naszych polskich drogach. Ocynkowane blachy są wolne od korozji, wszelkie ogniska świadczą o wypadkowej przeszłości. Ewentualne usterki, jakie mogą się pojawić, są drobne, a ich naprawa niekosztowna.

Audi 80 B4


Audi 80 B4


Audi 80 to niewątpliwy hit wśród samochodów używanych. Przekonuje do siebie bezawaryjnością, trwałymi silnikami, karoserią odporną na korozję i niezniszczonym wnętrzem. Jednym problemem przy kupnie tego auta jest jego cena. Dobrze utrzymane Audi 80 z lat ’93, ’94 wyceniane są na 10 tys. , a nawet więcej. Za takie pieniądze można rozważać kupno młodszego samochodu tej samej klasy, ale innej marki. Wybór nie jest więc łatwy.

Krzysztof Kartasiński
źródło: www.autokrata.pl

Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (1) RSS feed komentarz
Wystawiony przez szynszylek, z 05-11-2009 11:14, , Zarejestrowany
1. 80
80 pamietam jeszcze z dzieciństwa. Można powiedzieć, że w owym czasie była ona ucieleśnieniem marzeń wszystkich znanych mi kierowców :)  
Jak już ktoś ją miał nosił głowę bardzo wysoko. Nasi znajomi jeżdżą B4 do dzisiaj i za nic nie chcą jej zamienić. Wyjątkowo solidnie wykonany model. Okręt flagowy Audi :)
 
» Poinformuj administratora o tym komentarzu
» Odpowiedz na komentarz...

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2017 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł

Modele Audi, dane techniczne

Różne informacje i dane z modeli Audi, sprawdź link poniżej


Szukasz informacji o konkretnym modelu? Wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyskać.