Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona była na przednie koła.
Podczas corocznego Vienna Motor Symposium Audi zaprezentowało nową, znacznie efektywniejszą generację benzynowego silnika 2.0 TFSI. Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TFSI) ma taką samą pojemność, jak do tej pory (1984 ccm), ale to nowa jednostka z ulepszonym cyklem spalania, porównywalnym do cyklu Millera.
W 2010 roku Audi zaprezentuje Sport S5 Quattro. Lżejszy i mocniejszy od S5 ma nawiązywać do legendarnego Sport S1 Quattro.
Project Anniversario miał być wyjątkową formą uczczenia setnych urodzin Audi w 2009 roku. Niemcy zdecydowali się zaprezentować model rok później, ale na szczęście nie zrezgynowali całkowicie z najszybszej wersji S5. W 2010 roku zresztą wypada 30. rocznica rozpoczęcia produkcji kultowego modelu Quattro.
W 1988 roku Audi i Mercedes zawarły umowę że wszystkie ich modele będą miały elektroniczną blokadę prędkości do 250 km/h.
Oba koncerny ogłosiły że po 21-latach wycofują się z tego postanowienia, i nie będą już ograniczać prędkości maksymalnej.
Najnowsze sportowe modele tych marek mogą pochwalić się znacznie wyższą prędkością niż 250 km/h, np. Audi R8 V10 może osiągnąć 315 km/h.
Szef Audi Brussels Alfons Dinter w rozmowie z belgijskim dziennikiem Le Soir ujawnił, że pierwsze egzemplarze Audi A1 wyjadą z fabryki Forest jeszcze w październiku 2009 roku. Sprzedaż rozpocznie się na początku 2010 roku.
Jednak rozpoczęcie produkcji nowego modelu A1 nie oznacza wcale
początku jego sprzedaży.
Najnowsze Audi A5 Sportback zostało „przyłapane” przez fotografów na planie sesji zdjęciowej w Kalifornii.
Zdjęcia szpiegowskie przedstawiają model pozbawiony kamuflażu. Jedynym zamaskowanym elementem jest przód pojazdu, jednak będzie on prawdopodobnie taki sam, jak w Audi A5 Coupe.
Audi testuje otwartą wersję R8 z silnikiem V10 na torze Nürburgring. Na jesiennym salonie we Frankfurcie do coupe dołączy nie tylko Spider
Jeśli wierzyć plotkom, premiera Audi R8 w wersji Spider powinna się już dawno odbyć. Tym razem jednak jesteśmy pewni, że zbliża się wielkimi krokami. Po uzupełnieniu oferty "podstawowego" silnika 4.2 V8 (420 KM) o 5,2-litrowe V10 o mocy 525 KM czas zrzucić trochę blachy i poczuć wiatr we włosach.