Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona była na przednie koła.
Żaden producent marki Premium nie sprzedaje wiecej samochodow z napedem na cztery kola na swiecie niz Audi.
Obecnie już 30 proc. sprzedawanych Audi to wozy 4x4. I tak Audi Q5 bedzie od poczatku pa 1/4 dziernika produkowane nie tylko w Ingolstadt ale rowniez dla chinskiego rynku w Changchun. Chiny według prognoz już w tym roku beda najwiekszym motoryzacyjnym rynkiem na swiecie.
Audi, marka, która dziś utożsamiana jest z samochodami marki premium, ale o lekkim zacięciu sportowym, w roku 2009 świętuje swoje 100-lecie. Mało jednak kto wie, iż dzisiejsza marka Audi wywodzi się aż z pięciu pomniejszych marek motoryzacyjnych, a jej nazwa jest łacińskim odpowiednikiem nazwiska jej założyciela.
Dokładnie 100 lat temu August Horch stworzył jedną z najbardziej popularnych marek na świecie – Audi.
To pomysł pracownika działu marketingu Hansa Bauera, który zaproponował slogan Audi jako synonim wielkiej różnorodności koncepcji technicznych przedsiębiorstwa.
W 1969 roku doszło do połączenia Auto Union GmbH i NSU Motorenwerke AG. Paleta produktów „Audi NSU Auto Union AG” rozrosła się dzięki temu do przeszło dziesięciu serii modeli z licznymi koncepcjami technicznymi. Pracownik działu marketingu, Hans Bauer, ujął tę techniczną różnorodność i wyrafinowanie w jednym prostym, a zarazem genialnym sloganie: Przewaga dzięki technice!