Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona była na przednie koła.
Historia Audi jest nierozerwalnie związana z historią całej motoryzacji, którą ta niemiecka marka współtworzyła od samego początku. Firmę Audi założył August Horch (1868-1951). Nazwa powstała przez przetłumaczenie jego nazwiska z języka niemieckiego na łacinę.
Audi 100 - Najpierw konspiracja, potem satysfakcja...
Tego samochodu miało nie być. Audi 100 zostało skonstruowane niemal w konspiracji. Z tej konspiracji wyszło jedno z najlepszych i najpopularniejszych aut lat 70. i 80. Tak powstał kamień milowy w historii niemieckiej marki.
Dwudziestego piątego października 1937 roku, czyli równe 72 lata temu!!! po raz pierwszy przekroczono
samochodem na zwykłej drodze prędkość 400 km/h. Wykorzystanym do tego
pojazdem było specjalnie zabudowane Auto Union C z turbodoładowanym,
sześciolitrowym silnikiem - Auto Union C Streamline 6.0l (1937r).
Samochod ten wywodzi sie z ostatniej przedwojennej konstrukcji firmy DKW zalolonej w 1928 roku przez inz. J. S. Rasmussena w Zschopau (Niemcy) i majacej liczne filie na terenie calego kraju.
Po wojnie produkcja tych samochodow zostala wznowiona zarowno w RFN pod nazwa poczatkowo DKW a potem AUTO UNION oraz w NRD pod nazwa IFA - przy czym obydwie firmy dokonywaly własnych modernizacji pierwowzoru.