Już w latach trzydziestych XX w. samochody wyścigowe Auto Union z powodzeniem brały udział w różnych imprezach sportowych. W 1981 roku Audi było pierwszą marką, która w samochodzie rajdowym zastosowała napęd na cztery koła. Rajdowe Audi Quattro miało także silnik turbo, nowość w tamtym czasie. Dzięki tym dwóm rozwiązaniom, do 1984 roku Audi było czołową i niepokonaną marką w rajdach samochodowych.
Od roku 2000 Audi dominuje w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. W roku 2006, Audi R10 TDI było pierwszym samochodem napędzanym silnikiem wysokoprężnym, który zwyciężył w tym wyścigu. W 2009 roku na start wystawiono Audi R15 TDI, drugą generację napędzanego silnikiem diesla pojazdu Le Mans, który na potrzeby sezonu 2010 znacznie zmodernizowano i wystawiono jako Audi R15 TDI plus. W 2011 roku Audi R18 wygrało wyścig 24 h Le Mans mając tylko 13 sekund przewagi przed najlepszym konkurentem. W roku 2012, 80. edycja wyścigu 24 h Le Mans przyniosła wygraną Audi R18 e-tron quattro, czyli pierwszego w historii imprezy hybrydowego, sportowego bolidu. Audi R18 e-tron quattro zwyciężało również w kolejnych edycjach Le Mans – w latach 2013 i 2014.
Audi w sportach motorowych
* Audi Quattro Rallye
|
* Audi Quattro A1
|
* Audi Quattro A2 / Sport Quattro Rallye
|
* Audi Sport Quattro Rallye
|
* Audi Sport Quattro S1
|
* Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak E2 |
* Audi 200 Quattro TransAm
|
* Audi V8 Quattro DTM
|
* Audi 80 Quattro Supertourismo
|
* Audi 80 Quattro Competition
|
* Audi A4 Supertouring Quattro
|
* Audi R8 Le Mans
|
* Audi A4 Quattro
|
* Audi S4 Competition
|
* Audi R8 Le Mans
|
* Audi TT-R DTM
|
* Audi RS6 Competition
|
* Audi A4 DTM
|
* Audi R10 TDI Le Mans
|
* Audi R15 TDI plus Le Mans
|
* Audi R18 Le Mans
|
* Audi R8 LMS
|
* Audi R8 LMS Ultra
|
* Audi R18 e-tron Quattro
|
* Audi R8 LMS Ultra
|
* Audi RS5 DTM |
|
|