Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 
Uywane Audi A4 B5. Czy warto kupi? Test i opinie Pole
Oceny: / 2
Kiepskiwietny 
 
Odson 1787
U
Za maksymalnie 6 tysicy zotych mona kupi nie tylko maego miejskiego hatchbacka czy rodzinnego kompakta, ale take penoprawny samochód klasy premium! Audi A4 wymienicie si prowadzi, oferuje typowo niemieck jako i kusi szerokim wyborem na rynku wtórnym.


Mona go bra w ciemno? To raczej odradzamy! Niestety ma pewne niedomagania, na które dla swojego dobra powinni uwaa kupujcy.

Audi A4 B5 (1994-2000)
Audi A4 B5 (1994-2000)

Ceny

Ceny Audi A4 generacji B5 na rynku wtórnym zaczynaj si od 3,5 tysica zotych. Skd tak niska kwota? Mimo i mówimy o limuzynie klasy premium, auto ma swoje lata. Premiera modelu odbya si w roku 1994. Budet ograniczony kwot szeciu tysicy oznacza naprawd szeroki wybór i moliwo zakupu Audi pochodzcego maksymalnie z roku 1998. Poszczególnie egzemplarze oferuj zrónicowany standard wyposaenia. O ile na pokadzie modeli sprzedanych w cigu dwóch pierwszych lat produkcji moe brakowa poduszki powietrznej pasaera czy klimatyzacji, o tyle nietrudno znale auta, które posiadaj skórzan tapicerk, lampy ksenonowe czy zaawansowany system stereo.


Silniki i spalanie

Najpopularniejsza wersja? Benzyniak

Trzon oferty rynkowej stanowi A-czwórka napdzana 1,6-litrowym benzyniakiem. 8-zaworowy motor jest wietnie znany wacicielom aut koncernu Volkswagena. 101 koni nie zapewnia Audi imponujcych osigów i warunkuje wysokie spalanie (okoo 10 litrów benzyny w miecie). Zalet jednostki jest ogromna trwao. Sporo jest take egzemplarzy wyposaonych w 1,8-litrowego benzyniaka. Za spraw mocy 125 koni limuzyna przyspiesza do pierwszej setki w 10,5 sekundy. Przyzwoity wynik jest okupiony wysokim spalaniem. W miecie motor potrzebuje nawet 11,5 litra benzyny i co gorsze, moe le znosi wspóprac z instalacj LPG!

Prostota i stonowanie b
Prostota i stonowanie bdzie take otacza pasaerów siedzcych w kabinie

Niezwodny diesel TDI

Szczególnie akomym kskiem jest A4 wyposaone w turbodoadowanego diesla. Silnik 1,9 TDI posiada 90 lub 110 koni mechanicznych. Sabszy wariant rozpdza auto do setki w 13,3, a mocniejszy 11,3 sekundy. Jednoczenie jednostki s wyjtkowo oszczdne. Podczas spokojniej jazdy w trasie kierowca moe ograniczy spalanie nawet do okoo 5 litrów ropy! Na rynku wtórnym sporadycznie trafiaj si równie modele napdzane 2,6-litrow V-szóstk (150 KM) lub motorem 2,5 V6 TDI (150 KM). Oba bardzo dobrze radz sobie z mas niemieckiej limuzyny, jednak charakteryzuj si stosunkowo wysokim zapotrzebowaniem na paliwo. Benzyniak potrzebuje nawet 13 litrów benzyny w miecie.


Najczstsze awarie

Silniki benzynowe najczciej borykaj si z usterkami pomp paliwa, cewek zaponowych lub czujników. Zdarzaj si równie nieszczelnoci w ukadzie chodzenia. Motory 1,9 TDI s stawiane za wzór. Dbao o procedury serwisowe sprawia, e najczciej w konstrukcji psuje si termostat lub alternator. Powane awarie na ogó s podyktowane potnym przebiegiem lub zaniedbaniami eksploatacyjnymi. Najbardziej awaryjny w stawce jest silnik 2,5 TDI. Za spraw wad konstrukcyjnych jednostka miewa kosztowne problemy z ukadem smarowania, pomp wtryskow i cierajcym si wakiem rozrzdu. Poniewa kady z motorów jest umieszczony wzdunie, wymiana paska rozrzdu oznacza konieczno demontau pasa przedniego!

Wacicieli Audi A4 B5 drani przede wszystkim drobne i powtarzajce si awarie elektryki. Sterowanie szyb wariuje, centralny zamek raz zamyka wszystkie drzwi, a raz tylko wybrane, immobiliser prdzej lub póniej odmówi posuszestwa, a reflektory ksenonowe s podatne na usterki. Poza tym standardem jest wymiana alternatora, rozrusznika i kostki poduszki powietrznej umieszczonej pod przednim fotelem. W ukadzie kierowniczym po kilku latach pojawiaj si luzy, a pompy wody mog ujawni usterk. Za spraw szerokiej oferty tanich zamienników, koszty ewentualnych napraw utrzymuj si na akceptowalnym poziomie.

Ukad zawieszenia to jedna z wikszych zalet i za razem jedna z wikszych uomnoci A-czwórki. Niemcy dopracowali resorowanie w taki sposób, aby limuzyna prowadzia si w sposób pewny i spokojny. Trzeba si naprawd postara, aby przy normalnej jedzie wyprowadzi Audi z równowagi. Niestety aluminiowe wahacze z przodu nie grzesz trwaoci, a wymiana tulei oznacza wysoki koszt. Podczas remontów przedniego zawieszenia nie warto oszczdza! Najtasze zamienniki s niskiej jakoci i mog zuy si po pokonaniu symbolicznego przebiegu. Poza wahaczami sabym punktem resorowania A4 B5 s czniki stabilizatora. Tylna o oparta jest na belce skrtnej. Rozwizanie jest praktycznie bezawaryjne. Ukad hamulcowy w swoim czasie by uznawany za jeden z lepszych w segmencie D.


Stylistyka

Prosta i klasyczna linia nadwozia

Karoseria maego sedana Audi to wietny dowód na to, e Niemcy w latach dziewidziesitych nie byli wirtuozami designu i wielbicielami pikna. W swoich projektach pomijali zarówno oryginalno, jak i wyraziste akcenty stylistyczne oraz wyrafinowanie. Jaka zatem jest linia A4? Przede wszystkim prosta, stonowana i klasyczna. Obecnie - 19 lat po premierze - nadwozie wyranie zestarzao si, ale mimo wszystko nadal moe by uznawane za synonim elegancji godnej segmentu premium.

Prostota i stonowanie b
Prosta i klasyczna linia nadwozia

Prostota i stonowanie bdzie take otacza pasaerów siedzcych w kabinie. Deska rozdzielcza by moe jest mao atrakcyjna, jednak urzeka dobrymi materiaami wykoczeniowymi. Plastiki nawet po latach nie niszczej i nie trzeszcz na nierównociach. Wysokiej jakoci s równie tapicerki. Audi zadbao o czytelne zegary i ergonomicznie rozplanowane instrumenty pokadowe. Jeeli chodzi o ilo przestrzeni, to osoby zajmujce miejsce w pierwszym rzdzie siedze, nie bd miay na co narzeka. Z tyu moe zabrakn wystarczajcej przestrzeni na nogi dla wyszych pasaerów. Kufer sedana mieci 440 litrów bagau. Kombi zabierze na pokad od 390 do 1250 litrów.


Opinie

Nietrudno oprze si wraeniu, e Audi A4 B5 to naprawd przemylane i dobrze zaprojektowane auto. Jest trwae, do tej pory wyglda elegancko, a za spraw szerokiej oferty na rynku wtórnym nie ma problemu ze znalezieniem waciwej wersji. Niestety Niemcy nie wystrzegli si bdów. Gdzie ukrywaj si wady? W pierwszej kolejnoci drani bd drobne problemy z elektryk. Drugim i bardziej powanym problemem oka si nietrwae tuleje przedniego zawieszenia. Ich wymiana z ca pewnoci odbije si wacicielowi kosztown czkawk!



autor: Kuba Brzeziski
ródo: moto.onet.pl

Share this!
Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved

Modele Audi, dane techniczne

Róne informacje i dane z modeli Audi, sprawd link poniej


Szukasz informacji o konkretnym modelu? Wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyska.