Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20160518_1046739068_20.jpg

Historia Audi Poleć znajomemu
Oceny: / 1
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 11287

Historia AudiHistoria Audi jest nierozerwalnie związana z historią całej motoryzacji, którą ta niemiecka marka współtworzyła od samego początku. Firmę Audi założył August Horch (1868-1951). Nazwa powstała przez przetłumaczenie jego nazwiska z języka niemieckiego na łacinę.

Historia przedsiębiorstwa Audi sięga 1899 roku, kiedy to August Horch (1868-1951) założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. Potem przeniósł zakład w 1904 do Zwickau. Po kłopotach finansowych w 1909 odszedł ze spółki i założył nowe przedsiębiorstwo. Ponieważ z nowym przedsięwzięciem nie mógł już łączyć swojego nazwiska, nazwał ją przez przetłumaczenie zwrotu "hör zu!" na łacinskie "audi". W 1932 przedsiębiorstwo Audi łącząc się z zakładami Horch, Wanderer i DKW wchodzi do spółki Auto Union, której logo (cztery przeplatające się pierścienie, symbolizujące czterech udziałowców spółki) jest do dzisiaj używane przez Audi.



Cztery pierścienie są znakiem rozpoznawczym jednego z najstarszych producentów samochodowych w Niemczech. Symbolizują one dokonane w roku 1932 połączenie czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. To oni, razem z marką NSU, która przyłączyła się w roku 1969, stanowią fundament dzisiejszej spółki AUDI AG.
Aby w pełni przedstawić historię firmy należy cofnąć się nawet o jeden wiek wcześniej – aż do powstania w 1899 roku produkującej, jak na ówczesne czasy wysokiej jakości luksusowe samochody firmy Horch. Założyciel firmy, August Horch w 1909r. opuścił założoną przez siebie firmę i założył kolejną. Jako, że nazwa firmy nie mogła być związana z nazwiskiem Horch (zastrzeżoną przez starą firmę Horch'a) nowa firma 25 kwietnia 1910 roku zmieniła nazwę na Audi Automobilwerke GmbH. Nazwa pochodzi od łacińskiego tłumaczenia nazwiska Horch (po polsku „słuchaj”). Pierwszy pojazd marki Audi powstał w połowie 1910 roku.



Kolejne znaczące wydarzenia w dziejach marki Audi to przejęcie firmy przez DKW w 1928 roku, a następnie utworzenie z połączenia Audi, DKW, Horch (starej firmy Augusta Horch'a) oraz Wanderer firmy Auto Union. Wtedy właśnie powstało logo Audi – 4 pierścienie z których każdy symbolizował jedną z tworzących Auto Union firm. Taki manewr umożliwił firmie uchronienie się przed skutkami „Wielkiego kryzysu”, który trwał na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych ubiegłego wieku.

Wybuch drugiej wojny światowej zahamował jednak rozwój Auto Union. We wszystkich zakładach produkowane było uzbrojenie wojskowe. Po wojnie cały majątek przedsiębiorstwa zostaje zdemontowany i w ramach odszkodowania wojennego trafia do Związku Radzieckiego. Wtedy także wielu pracowników z terenów zachodnich Niemiec osiedliło się w Ingolstadt, gdzie pod marką DKW podjęto produkcję samochodów. Pozostała po stronie wschodnich Niemiec firma w przyszłości miała produkować m.in. samochody Trabant.

17 sierpnia 1948 roku Auto Union AG zostaje wykreślone z rejestru handlowego. Jednak już rok później w Ingolstadt zostaje ona reaktywowana, choć znajduje się w poważnych tarapatach finansowych, m.in. z powodu tego, że produkowane są głównie dwusuwowe modele DKW. Pierwszymi powojennymi pojazdami spod znaku czterech pierścieni były sprawdzone produkty DKW. Te proste, niezawodne wytrzymałe samochody oraz motocykle najlepiej pasowały do tych trudnych lat. Na targach eksportowych w Hanowerze wiosną 1949 r. wystawiony został DKW F 89 L Schnelllaster i motocykl DKW RT 125 W. Ugruntowały one produkcję pojazdów w Ingolstadt. Równolegle trwały prace nad samochodem osobowym DKW, którego produkcja rozpoczęła się latem 1950 r. w zakładzie w Düsseldorfie.



Historia Audi W 1958 r. firmę przejmuje Daimler-Benz, a od 1965 r. trafia ona pod skrzydła Volkswagena. Pozostawanie przy dwusuwowym silniku sprawiło, że na początku lat 60-tych wielkość sprzedaży DKW systematycznie spadała. Dlatego też wkrótce do sprzedaży trafia nowa czterocylindrowa, czterosuwowa jednostka o pojemności 1695 cm3 i mocy 72 KM - wpierw do ostatniego z modeli DKW - F102 a następnie do Audi 72, które światową premierę miało w 1965 r. na wystawie we Frankfurcie.

 W następnym roku pojawiają się Audi 80 i Audi Super 90, a dwa lata później Audi 60 i 75. Prawdziwym hitem staje się Audi 100, które zaprezentowane zostaje w 1968 r. Pod zarządem Volkswagenwerk AG w 1969 r. doszło do fuzji Auto Union GmbH i NSU Motorenwerke AG z Neckarsulm. Nowe przedsiębiorstwo nosiło teraz nazwę Audi NSU Auto Union AG i miało siedzibę w Neckarsulm. W 1972 r. pojawiło się Audi 80 pierwszej generacji (seria B1). Wkrótce w Audi rozpoczyna się "era Piëcha". Audi staje się producentem samochodów intensywnie wprowadzającym innowacje techniczne. Jednocześnie dążono stopniowo do podwyższenia pozycjonowania marki Audi na rynku. Silnik pięciocylindrowy (1976), turbodoładowanie (1979) i napęd na wszystkie koła quattro (1980) są najlepszymi świadkami tej drogi. Niezwykle ważny dla firmy był również rok 1980 i model Quattro, który po pierwsze przyczynił się do wzrostu popularności marki, a po drugie dzięki niemu Audi odniosło liczne sukcesy na trasach wielu rajdów.

W 1985 roku dochodzi do zmiany nazwy z Audi NSU Auto Union AG na AUDI AG. Od tego czasu przedsiębiorstwo i produkty noszą tę samą nazwę. Siedziba firmy wróciła do Ingolstadt.Obecnie właścicielem ponad 99% akcji Audi jest Volkswagen.

Z początkiem 1985 roku firma przyjęła obecnie obowiązującą nazwę Audi AG. Obecnie właścicielem ponad 99% akcji Audi jest Volkswagen.


Audi (łac. audi = słuchaj) - usportowiona prestiżowa marka samochodu koncernu Volkswagena, produkowana przez firmę AUDI AG z siedzibą w Ingolstadt.

Auta te produkowane są w Niemczech w Ingolstadt, Neckarsulm, węgierskim Gyor, Sao José dos Pinhais (Brazylia) i w Changchun (Chiny).

 Audi sponsoruje także kluby piłkarskie, takie jak Ajax Amsterdam, Manchester United F.C., Real Madryt, Bayern Monachium czy FC Barcelona. Angażuje się również w sponsoring różnych imprez sportowych.

Rok 2009 jest obchodzony jako 100-lecie marki Audi.

Przewaga dzięki technice


na podstawie materiałów ze stron:
www.audi.pl
www.wikipedia.pl
www.youtube.com
www.audi-tech-team.eu


Odwiedź koniecznie naszą galerię zdjęć i dowiedz się jeszcze więcej o historii Audi


Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
następny artykuł »