Magnetyzer paliwa
Co daja magnetyzery paliwal
Magnetyzery zbudowane z
magnesow neodymowych
zmniejszaja realne zuzycie paliwa w silnikach benzynowych, Diesla oraz z instalacja LPG poprzez domnieralizowanie mieszanek paliwowych.
Dlaczego tak sie dzieje?
Czasteczki w normalnej postaci sa chaotycznie użolone i pozlepiane, tworzac łancuchy i inne twory przestrzenne ograniczajace dostepnosć tlenu potrzebnego do ich dokladnego spalenia. Podczas calkowitego spalania wydzielany jest dwutlenek wegla i woda (CO2 i H2O). Niestety kazdy silnik spalinowy emituje takze tlenki wegla, weglowodory (w postaci gazowej oraz sadzy) oraz tlenki azotu wiazanego z atmosfery przy nadmiarze tlenu i wysokiej temperaturze.
W spalinach silnikow Diesla wystepuja dodatkowo aldehydy. Wszystko to jest dowodem na niedoskonalosć procesow spalania w silnikach. Niewiele pomoze tu dokladne odmierzanie ilosci paliwa i powietrza w mieszance (mniej powietrza - wiecej CO i HC, wiecej powietrza - mniej CO i HC, ale wiecej NOx i efekt przegrzewania silnika). Potrzebna jest taka modyfikacja własciwosci paliwa, ktora rozbije jego makroczasteczki, zapewni im jak najwiekszy doplyw tlenu i zwiekszy reaktywnosć.
Co moze pomoc?
Jednokierunkowa (w uchwycie plastikowym) soczewka magnetyczna z silnym magnesem neodymowym - innymi s?owy magnetyzer. Silne pole magnetyczne powoduje rozbiciezancuchow czastek paliwa, porzadkujac ich rozklad, a do tego nadajac im
dodatni ladunek. Dzieki temu tlen znajdujacy sie w mieszance paliwowo-powietrznej znajduje wiecej wiazan, latwiej reaguje z weglowodorami i w rezultacie powoduje spalanie wiekszej ilosci czastek paliwa znajdujacych sie w tej samej jego objetosci. Efektem jest zwiekszenie wydajnosci silnika i mniejsza ilosć zanieczyszczen w spalinach.
Dlaczego w uchwycie plastikowym, a NIE w obejmnie metalowej ?
Każda metalowa obejma rozprasza pole magnetyczne przez co nie mozna stworzyć soczewki magnetycznej, ktora bedzie łączyla oba bieguny magnesow. Docelowo blaszka magnetyczna powinna byc tylko od gory magnesu odbijajac, a zarazem gromadzac pole magnetyczne.
 |
nieprawidłowa budowa magnetyzera rozproszajaca pole magnetyczne na boki |
 |
prawidłowa budowa magnetyzera wraz z soczewka magnetyczna |
Jakie korzysci ze stosowania magnetyzera paliwal
- oszczednosć zuzycia paliwa nawet do 22% (ogromy na to wplyw ma technika jazdy)
- zwiekszenie momentu obrotowego w calym zakresie obrotow (poprawa elastycznosci),
- wzrost mocy maksymalnej (wieksza predkosć maksymalna)
- ochrona katalizatora - silniki bez katalizatorow emituja 80-95% mniej zanieczyszczen!
- usuniecie z komor spalania szkodliwego nagaru - pierscienie t?okowe rozprezaja sie i doszczelniajac cylindry przywracaja nominalne cisnienie sprezania silnika oraz likwiduja glowna przyczyne dymienia (olej przedostajacy sie do komory spalania)
- zapobieganie zatkaniem wtryskiwaczy (szczegolnie ważne przy paliwach s?abej jakosci)
- wyciszenie silnika - rownomierniej zachodzacy proces spalania emituje mniej halasu i wibracji.
Jak zamontowac magnetyzer ułozenie magnesow?
Ułozenie magnesow - magnetyzer powietrza
Wszystkie magnesy musza byc skierowane strona PÓłNOCNĄ (N) do przewodu powietrza. Prosze sprawdzic biegunowosć przed zalozeniem magnesow. Z drugiej strony powinna znajdowac sie blaszka metalowa tak, aby magnes mogl byc aktywowany (przyciagac sie) strona (S) do opaski.
Ułozenie magnesow - magnetyzer paliwa
Jonizacja paliwa
dodatnia wystepuje wtedy gdy PÓłNOCNA (N) strona magnesu odwrocona jest do przewodu paliwowego zas druga czesć magnetyzera z drugiej strony przylolona jest strona POŁUDNIOWA (S) - na przeciwlegzych płaszczyznach.
UWAGA ! Magnetyzery paliwa montujemy na filtrze paliwa ! W żadnym wypadku NIE na przewodach !
Obejmy musza byc odizolowane od siebie gdyż pole magnetyczne bedzie rozpraszane, a przez to dzialanie magnetyzetra znikome lub w granicy błedu. Nie ma mozliwosci odizolowania obejm jesli sa metalowe i moc POŁUDNIOWEJ (S) strony magnesu bedzie przechodzic przez opaske na calej długosci. Jesli nie mamy plastikowych obejm magnesy nalezy przymocowac tasma klejaca lub opaska plastikowa by nie bylo zawirowan magnetycznych na obejmie co rowna sie znikoma jonizacja czy tez mineralizacja substancji.
Uwaga !
Magnesy sa na tyle silne, iz zalamanie pola przy zastosowaniu obejm metalowych ma ogromny wplyw na dzialanie magnetyzera.
Przy zastosowaniu obejmy metalowej nie ma mozliwosci odizolowania jednej od drugiej.
Prosty przyklad przykladajac magnes z obejma z jednej strony kabla, a z drugiej dolna obejme - magnes bedzie trzymal obejme bez srubek za to na koncach obejm bedzie zawirowanie przez co wtworza sie prady wsteczne dzialajace negatywnie na magnetyzer - to samo co w pradnicach.
Wiec zastosowanie strapow plastikowych zamiast obejmy metalowej daje o niebo
lepsze
rezultaty!
Uwagi co do montalu
Magnetyzer paliwa
Magnetyzery montujemy na przeciw siebie na filtrze paliwa w ladnym przypadku nie nalezy montowac na przewodach doprowadzajacych paliwo.
Przy instalacjach LPG (gaz) - na filtrze za reduktorem, a przed punktem wejscia przewodu do kolektora powietrznego.
Dla silnikow gaznikowych o pojemnosciach powyzej 1.6l oraz wszystkich silnikow z wtryskiem i Diesla jak rowniez z instalacja LPG (gaz), aby uzyskac nalezyte efekty zalecam stosowanie dwoch magnetyzerow paliwa. Nie stosujemy w jednym magnetyzerze wiecej niz 2 magnesy magnes pzytkowy 25x10x5
lub magnes pzytkowy 40x10x5 lub 40x15x5 lub 40x15x6 ten to już przesada moim zdaniem.
Jesli nie mamy opasek zaciskowych mozemy zamontowac magnesy tasma klejaca. Zalecam rowniez zastosowanie magnetyzera powietrza, poniewal zjonizowane powietrze (tlen) da wiekszej mocy Twojemu silnikowi.
Efektow magnetyzera nalezy oczekiwac zaraz po zamontowaniu. Nie ma tutaj ladnych okresow przejsciowych to nie bateria, ze musi sie naladowac. Jesli po okresie kilku dni nie odczujemy rożnicy w jeździe mozna oddac magnetyzer sprzedawcy. W silnikach gaznikowych nalezy po zastosowaniu magnetyzera wyregulowac gaznik (w kierunku zubozenia mieszanki oraz zmniejszenie obrotow biegu jalowego) w silnikach z wtryskiem regulacja odbywa sie automatycznie.
Magnetyzer powietrza
Co daje magnetyzer
powietrzal
Celem dzialania magnetyzera powietrza jest uporzadkowanie w przestrzeni rozkladu czasteczek tlenu oraz nadanie im ujemnego ladunku. Paliwo musi miec dodatni ladunk czastek, latwiej wiec nastepuje jego wymieszanie z powietrzem. Komora spalania wypełniana jest rownomierniejsza mieszanka, spalajaca sie dokladniej w cyklu pracy silnika. W rezultacie wyzwala sie wiecej energii, a powstaje mniej szkodliwych dla srodowiska produktow spalania (CO, HC, NOx).
Uwagi co do montalu
Magnesy w magnetyzerze powietrza musza byc ustawione strona
PÓłNOCNA (N) do przewodu na wszystkich czterech magnesach.
Magnetyzery powietrza najlepiej zrobić z czterech magnesow pzytkowych 25x10x5 lub 40x10x5
(opaske nalezy odizolowywac gdyl niweluje ona moc magnesow przeciwnym biegunem)
nieprawidłowa budowa magnesy nie moga sie stykac
Stosowanie magnetyzera powietrza jest celowe jako uzupełnienie dzialania magnetyzera paliwa. Pomaga w uzyskaniu maksymalnych oszczednosci zuzycia paliwa (poprzez jonizacje czasteczek tlenu w powietrzu przed spalaniem).
Magnetyzer plynu chlodzacego.
Co daje magnetyzer plynu chlodzacego?
Efektywnie oczyszcza instalacje oraz zapobiega ponownemu osadzaniu sie kamienia. Wspomaga dzialanie magnetyzerow paliwa i powietrza. Szczegolnie zalecam do jednostek po tuningu chipa. Rowniez nie zalecam stosowania w magnetyzerze płyny opasek metalowych.
Dzieki magnetycznym zdolnoscia neodymow namagnesowany płyn chlodniczy skuteczniej odbiera z bloku silnika ciepło, przez co silnik dłuzej zachowuje swoje własciwosci. Na skutek tego procesu poprawia sie ekonomika spalania, co wplywa na polepszenie osiagow oraz niewielki spadek zuzycia paliwa, a w dalszej perspektywie na wydłuzenie trwalosci jednostki napedowej. Najlepiej jest stosowac go razem z kompletem na paliwo/powietrze by uzyskac maksymalne efekty dzialania.
Wiecej informacji o magnetyzerach znajdziesz na stronie www.turbomag.pl
|