Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20091013_1900483316_audi_quattro-20v_89.jpg

Wszystkie modele Audi, informacje i dane techniczne

Różne informacje i dane z modeli Audi, sprawdź link poniżej



 Audi dane techniczne


Magnetyzery Poleć znajomemu
Oceny: / 3
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 6317

Magnetyzer - co to jest? Po co montuje sie je w samochodachl Jaki efekt otrzymamy po zamontowaniu? Na te oraz inne pytania postaramy sie odpowiedziec w tym artykule.

Magnetyzer paliwa

Co daja magnetyzery paliwal

Magnetyzery zbudowane z magnesow neodymowych zmniejszaja realne zuzycie paliwa w silnikach benzynowych, Diesla oraz z instalacja LPG poprzez domnieralizowanie mieszanek paliwowych.

Dlaczego tak sie dzieje?

Czasteczki w normalnej postaci sa chaotycznie użolone i pozlepiane, tworzac łancuchy i inne twory przestrzenne ograniczajace dostepnosć tlenu potrzebnego do ich dokladnego spalenia. Podczas calkowitego spalania wydzielany jest dwutlenek wegla i woda (CO2 i H2O). Niestety kazdy silnik spalinowy emituje takze tlenki wegla, weglowodory (w postaci gazowej oraz sadzy) oraz tlenki azotu wiazanego z atmosfery przy nadmiarze tlenu i wysokiej temperaturze.

W spalinach silnikow Diesla wystepuja dodatkowo aldehydy. Wszystko to jest dowodem na niedoskonalosć procesow spalania w silnikach. Niewiele pomoze tu dokladne odmierzanie ilosci paliwa i powietrza w mieszance (mniej powietrza - wiecej CO i HC, wiecej powietrza - mniej CO i HC, ale wiecej NOx i efekt przegrzewania silnika). Potrzebna jest taka modyfikacja własciwosci paliwa, ktora rozbije jego makroczasteczki, zapewni im jak najwiekszy doplyw tlenu i zwiekszy reaktywnosć.

Co moze pomoc?

Jednokierunkowa (w uchwycie plastikowym) soczewka magnetyczna z silnym magnesem neodymowym - innymi s?owy magnetyzer. Silne pole magnetyczne powoduje rozbiciezancuchow czastek paliwa, porzadkujac ich rozklad, a do tego nadajac im dodatni ladunek. Dzieki temu tlen znajdujacy sie w mieszance paliwowo-powietrznej znajduje wiecej wiazan, latwiej reaguje z weglowodorami i w rezultacie powoduje spalanie wiekszej ilosci czastek paliwa znajdujacych sie w tej samej jego objetosci. Efektem jest zwiekszenie wydajnosci silnika i mniejsza ilosć zanieczyszczen w spalinach.

Dlaczego w uchwycie plastikowym, a NIE w obejmnie metalowej ?

Każda metalowa obejma rozprasza pole magnetyczne przez co nie mozna stworzyć soczewki magnetycznej, ktora bedzie łączyla oba bieguny magnesow. Docelowo blaszka magnetyczna powinna byc tylko od gory magnesu odbijajac, a zarazem gromadzac pole magnetyczne.

magnetyzer paliwa nieprawidłowa budowa magnetyzera rozproszajaca pole magnetyczne na boki
prawidłowa budowa magnetyzera wraz z soczewka magnetyczna

Jakie korzysci ze stosowania magnetyzera paliwal

  • oszczednosć zuzycia paliwa nawet do 22% (ogromy na to wplyw ma technika jazdy)
  • zwiekszenie momentu obrotowego w calym zakresie obrotow (poprawa elastycznosci),
  • wzrost mocy maksymalnej (wieksza predkosć maksymalna)
  • ochrona katalizatora - silniki bez katalizatorow emituja 80-95% mniej zanieczyszczen!
  • usuniecie z komor spalania szkodliwego nagaru - pierscienie t?okowe rozprezaja sie i doszczelniajac cylindry przywracaja nominalne cisnienie sprezania silnika oraz likwiduja glowna przyczyne dymienia (olej przedostajacy sie do komory spalania)
  • zapobieganie zatkaniem wtryskiwaczy (szczegolnie ważne przy paliwach s?abej jakosci)
  • wyciszenie silnika - rownomierniej zachodzacy proces spalania emituje mniej halasu i wibracji.

Jak zamontowac magnetyzer ułozenie magnesow?

Ułozenie magnesow - magnetyzer powietrza

Wszystkie magnesy musza byc skierowane strona PÓłNOCNĄ (N) do przewodu powietrza. Prosze sprawdzic biegunowosć przed zalozeniem magnesow. Z drugiej strony powinna znajdowac sie blaszka metalowa tak, aby magnes mogl byc aktywowany (przyciagac sie) strona (S) do opaski.

Ułozenie magnesow - magnetyzer paliwa

Jonizacja paliwa dodatnia wystepuje wtedy gdy PÓłNOCNA (N) strona magnesu odwrocona jest do przewodu paliwowego zas druga czesć magnetyzera z drugiej strony przylolona jest strona POŁUDNIOWA (S) - na przeciwlegzych płaszczyznach.

UWAGA ! Magnetyzery paliwa montujemy na filtrze paliwa ! W żadnym wypadku NIE na przewodach !

Obejmy musza byc odizolowane od siebie gdyż pole magnetyczne bedzie rozpraszane, a przez to dzialanie magnetyzetra znikome lub w granicy błedu. Nie ma mozliwosci odizolowania obejm jesli sa metalowe i moc POŁUDNIOWEJ (S) strony magnesu bedzie przechodzic przez opaske na calej długosci. Jesli nie mamy plastikowych obejm magnesy nalezy przymocowac tasma klejaca lub opaska plastikowa by nie bylo zawirowan magnetycznych na obejmie co rowna sie znikoma jonizacja czy tez mineralizacja substancji.

Uwaga !
Magnesy sa na tyle silne, iz zalamanie pola przy zastosowaniu obejm metalowych ma ogromny wplyw na dzialanie magnetyzera. Przy zastosowaniu obejmy metalowej nie ma mozliwosci odizolowania jednej od drugiej.

Prosty przyklad przykladajac magnes z obejma z jednej strony kabla, a z drugiej dolna obejme - magnes bedzie trzymal obejme bez srubek za to na koncach obejm bedzie zawirowanie przez co wtworza sie prady wsteczne dzialajace negatywnie na magnetyzer - to samo co w pradnicach.
Wiec zastosowanie strapow plastikowych zamiast obejmy metalowej daje o niebo lepsze rezultaty!

Uwagi co do montalu

Magnetyzer paliwa
Magnetyzery montujemy na przeciw siebie na filtrze paliwa w ladnym przypadku nie nalezy montowac na przewodach doprowadzajacych paliwo. Przy instalacjach LPG (gaz) - na filtrze za reduktorem, a przed punktem wejscia przewodu do kolektora powietrznego. Dla silnikow gaznikowych o pojemnosciach powyzej 1.6l oraz wszystkich silnikow z wtryskiem i Diesla jak rowniez z instalacja LPG (gaz), aby uzyskac nalezyte efekty zalecam stosowanie dwoch magnetyzerow paliwa. Nie stosujemy w jednym magnetyzerze wiecej niz 2 magnesy magnes pzytkowy 25x10x5 lub magnes pzytkowy 40x10x5 lub 40x15x5 lub 40x15x6 ten to już przesada moim zdaniem. Jesli nie mamy opasek zaciskowych mozemy zamontowac magnesy tasma klejaca. Zalecam rowniez zastosowanie magnetyzera powietrza, poniewal zjonizowane powietrze (tlen) da wiekszej mocy Twojemu silnikowi.

Efektow magnetyzera nalezy oczekiwac zaraz po zamontowaniu. Nie ma tutaj ladnych okresow przejsciowych to nie bateria, ze musi sie naladowac. Jesli po okresie kilku dni nie odczujemy rożnicy w jeździe mozna oddac magnetyzer sprzedawcy. W silnikach gaznikowych nalezy po zastosowaniu magnetyzera wyregulowac gaznik (w kierunku zubozenia mieszanki oraz zmniejszenie obrotow biegu jalowego) w silnikach z wtryskiem regulacja odbywa sie automatycznie.

Magnetyzer powietrza

Co daje magnetyzer powietrzal
Celem dzialania magnetyzera powietrza jest uporzadkowanie w przestrzeni rozkladu czasteczek tlenu oraz nadanie im ujemnego ladunku. Paliwo musi miec dodatni ladunk czastek, latwiej wiec nastepuje jego wymieszanie z powietrzem. Komora spalania wypełniana jest rownomierniejsza mieszanka, spalajaca sie dokladniej w cyklu pracy silnika. W rezultacie wyzwala sie wiecej energii, a powstaje mniej szkodliwych dla srodowiska produktow spalania (CO, HC, NOx).

Uwagi co do montalu

Magnesy w magnetyzerze powietrza musza byc ustawione strona PÓłNOCNA (N) do przewodu na wszystkich czterech magnesach.

Magnetyzery powietrza najlepiej zrobić z czterech magnesow pzytkowych 25x10x5 lub 40x10x5
(opaske nalezy odizolowywac gdyl niweluje ona moc magnesow przeciwnym biegunem)

magnetyzer powietrza

nieprawidłowa budowa magnesy nie moga sie stykac

Stosowanie magnetyzera powietrza jest celowe jako uzupełnienie dzialania magnetyzera paliwa. Pomaga w uzyskaniu maksymalnych oszczednosci zuzycia paliwa (poprzez jonizacje czasteczek tlenu w powietrzu przed spalaniem).

Magnetyzer plynu chlodzacego.

Co daje magnetyzer plynu chlodzacego?
Efektywnie oczyszcza instalacje oraz zapobiega ponownemu osadzaniu sie kamienia. Wspomaga dzialanie magnetyzerow paliwa i powietrza. Szczegolnie zalecam do jednostek po tuningu chipa. Rowniez nie zalecam stosowania w magnetyzerze płyny opasek metalowych.

magnetyzer plynu


Dzieki magnetycznym zdolnoscia neodymow namagnesowany płyn chlodniczy skuteczniej odbiera z bloku silnika ciepło, przez co silnik dłuzej zachowuje swoje własciwosci. Na skutek tego procesu poprawia sie ekonomika spalania, co wplywa na polepszenie osiagow oraz niewielki spadek zuzycia paliwa, a w dalszej perspektywie na wydłuzenie trwalosci jednostki napedowej. Najlepiej jest stosowac go razem z kompletem na paliwo/powietrze by uzyskac maksymalne efekty dzialania.

Wiecej informacji o magnetyzerach znajdziesz na stronie www.turbomag.pl

 

JAK ZROBIĆ MAGNETYZER


Ustalenie biegunowosci
Jezeli już masz to co jest potrzebne do zbudowania magnetyzera, to zanim cokolwiek zrobisz, nalezy ustalić gdzie jest biegun połnocny(-) a gdzie południowy(+), dlatego ze BIEGUN południowy(+) MUSI BYĆ SKIEROWANY DO PRZEWODU PALIWOWEGO LUB GAZOWEGO.
Jak latwo zauwazyć producenci magnetyzerow ,magnetyzery na przewod paliwowy (gazowy), maluja na czerwono a na przewod powietrza na niebiesko.

Jak ustalić biegunowosć(tzn.gdzie jest biegun "+" a gdzie"-")
1).Przydalby sie magnes wzorcowy, wiedzac ze MAGNESY TEJ SAMEJ BIEGUNOWOŚCI SIE ODPYCHAJĄ A RÓŻNOIMIENNE PRZYCiĄGAJĄ
magnesy sie przyciagajamagnesy sie odpychaja
i dlatego latwo jest okreslić gdzie jest biegun
połnocny(-) a gdzie południowy(+) w twoim magnesie.

2).byc moze ktos z twoich znajomych ma oryginalny magnetyzer, przykladajac twoj magnes do oryginalnego (tam gdzie oryginalny magnetyzer styka sie z przewodem) w latwy sposob okreslisz czy twoj magnes jest odpychany czy przyciagany- POWINIEN SIE ODPYCHAĆ.Bedzie to swiadczylo o tym samym biegunie,i własnie ta strona nalezy twoj magnes skierowac do przewodu (paliwa lub gazu).

3).Kolejna metoda jest przystawienie magnesu na nieduża odleglosć do właczonego odbiornika TV,biegun połnocny(-)powoduje przebarwienia na NIEBIESKO a biegun południowy(+) na...ZIELONO, nie polecam zbyt długich eksperymentow z kineskopem poniewal moze to doprowadzic do USZKODZENIA KINESKOPU! Jezeli tak by sie stalo to nalezy na chwile skierowac przeciwny biegun magnesu w strone telewizora, powinno pomoc.

4).Ostania metoda jest kompas.Igła kompasu oznaczjaca biegun
połnocny(-) wychyla sie w kierunku bieguna południowego(+).


UWAGA Aby pomiar rodzaju pola byl prawdziwy nalezy usunac wszystkie znajdujace sie w poblizu przedmioty metalowe, warto pamietac o zegarku na reku itd.


kompas

5).mozna rowniez zbudowac magnetyzer bez ustalania biegunowosci,ale beda potrzebne wtedy 2 magnesy (lub wiecej) ktore nalezy ustawić przeciwnymi biegunami tak aby sie przyciagaly,do tego jeszcze kawałek izolacji...i magnetyzer jest gotowy (do gazu lub paliwa).


UWAGA Po ustaleniu biegunowosci twojego magnesu nalezy zanaczyć np.flamastrem jeden z biegunow,dzieki temu unikniesz pomylki niewłasciwego montalu magnetyzera.

Magnetyzer samochodowy (paliwo,gaz)

Jak już wiesz co i jak, nalezy wkleić ospowiednia strona magnes do obejmy jak na rysunkach.Magnesow moze byc oczywiscie wiecej, tak jak na rysunkach ponizej. Zamiast obejmy mozna zastosowac kawazek cienkiej blachy a w niektorych przypadkach mozna zastosowac plastik lub izolacje. Dysponujac nozycami do blachy wiertarka i wiertzem np.3mm, mozna wykonac magnetyzery tak jak na rysunkach 1-7.


UWAGA W przypadku zastosowania jednego magnesu,po drugiej stronie powinien byc kawazek metalu(tak aby magnes przyciagal metal),dzieki temu magnes sie aktywuje.Jezeli sa np.dwa magnesy(przyciagaja sie) zamiast opasek metalowych mozna zastosowac kawalki pastiku lub izolacji.Gdzie co, i jak zastosowac opisano na rysunkach.


UWAGA Ważne jest aby obejmy gorna i dolna sie nie stykaly,dobrze by bylo gdyby odleglosć miedzy koncowymi krawedziami obejm byla nie mniejsza niz 1,5cm.

Sposoby wykonania magnetyzera paliwa lub gazu.


Na ponizszych rysunkach przedstawiono schematy wykonania magnetyzerow,oczywiscie w przypadku zastosowania zwyklej blachy zamiast obejm,nie trzeba wyginac blachy dokladnie tak jak na schematach,ważne jest tylko odpowiednie ustawienie biegunow magnesow.


UWAGA NA NIEKTÓCH RYSUNKACH WIDAĆ, ŻE MAGNESY SIE DOTYKAJĄ KRAWEDZIAMI, ALE NIE POWINNY SIE DOTYKAĆ!

wersja z jednym magnesemwersja z dwoma magnesami
wersja z magnesami ukosnymiwersja mocniejsza
wersja z trzema magnesamimocowanie izolacja
efekt koncowy

Na ostanim rysunku widac koncowy efekt z jednym magnesem wykonany "profesjonalnie".



Magnetyzer powietrza

Nie wiem jak do tego podejsc, jedni producenci uważaja ze to element dodatkowy wzmacniajacy efekt dzialania magnetyzera paliwa,a inni uważaja ze nic on nie daje. Mimo wszstko zamiesczam schemat budowy magnetyzera powietrza, nalezy tylko zanaczyć ze magnesy do przewodu nalezy skierowac biegunem
połnocnym(-), dodatkowo nalezy rozstawić je (symetrycznie),dobrze by bylo gdyby bylo ich kilka.
magnetyzer powietrzatak nalezy zamonowac magnetyzer powietrza

Gdzie montowac magnetyzery

Magnetyzer paliwa montujemy mozliwie blisko gaznika,ukladu wtryskowego tak samo magnetyzer powietrza. Zobacz tez tutaj
www.mago.republika.pl


UWAGA W przypadku magnetyzerow samochodowych (paliwo,gaz) powinno sie unikac ich montalu na przewodach z oplotem metalowym. Najlepiej do montalu nadaja sie przewody gumowe lub pastikowe,gdyl sa obojetne dla pola magnetycznego.


Magnetyzer plynu chlodniczego

Silnik sie przegrzewal Najlepiej usunac osad odpowiednim srodkiem(ja testowazem ocet,daje b.dobre rezulaty) dotepnym w sklepach motoryzacyjnych.Poźniej mozna zapobiegac odkladaniu sie kamienia i osadow poprzez zalozenie magnetyzera takiego samego jak do przewodow paliwowych (rys.1-7).


tak nalezy zamontowac magnetyzer plynu chlodniczego

Magnetyzer oleju silnikowego

Jezeli chocial raz osobiscie wymieniałes olej to pewnie zauwalyzes ze w korku spustowym sa(moze nie w kazdym)...magnesy ktore wychwytuja rożne zanieczyszczenia. Do tego celu przydalby sie magnes w postaci np.okragzego kralka (moze byc z glosnika), tutaj zalecamy zastosowanie magnesu ferrytowego gdyl ten jest odporniejszy na wylsze temperatury, co do mocowania to, jak bedzie mocny i lekki to nie powinien odpasć, chocial niewiadomo czy pod wplywem drgan silnika nie odpadnie. Dlatego takie oto mocowanie magnesu do filtra, potrzebne beda blaszki, nity, nitownica, sruba z nakretka, nity mozna zastapić malymi srubkami. Magnes nalezy zamocowac na gornej czesci filtra,dzieki czemu zanieczyszczenia ktore daja sie magnesowac, a sa tak maze ze przechodza przez filtr, zostana przyciagniete do gornej scianki i nie beda kralyć z olejem. Powinno dzialac.

magnetyzer filtru olejowego

To co bedzie potrzebne to duzy magnes ze starego glosnika(nie warto zawracac sobie glowy magnesami np.z szafek!),kilka blaszek,wiertło,opaski.Magnetyzer po ustaleniu biegunowosci mozna wykonac według już opisanych schematow.


linki do stron o "domowej" konstrukcji magnetyzera:
www.motolpg.friko.pl
www.e-lektroniczne.com
www.auto121.webpark.pl



artykuł na podstawie materialow ze stron:
www.automagnetyzer.w.interia.pl
www.daro.it.pl


zapraszamy do dyskusji na naszym forum:
www.audi-tech-team.eu

Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2016 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Konkretne modele Audi, dane techniczne i informacje

Aby dowiedzieć sie wiecej o konkretnych modelach, wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyskać.



Opinie o różnych modelach Audi


Wybierz model Audi, który Cię interesuje i o którym szukasz opini