Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 

Tumacz

English French German Polish Russian

Dane modeli

Szczegy techniczne
20091013_1208387928_audi_a3_cabrio_2008_12.jpg

Wszystkie modele Audi, informacje i dane techniczne

Róne informacje i dane z modeli Audi, sprawd link poniej



 Audi dane techniczne


Generacje instalacji LPG, sowniczek poj Pole
Oceny: / 1
Kiepskiwietny 
 
Odson 7390

I Generacja

Do samochodów wyposaonych w ganik, wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy bez katalizatora

W tych systemach LPG w fazie ciekej przechodzi ze zbiornika gazu poprzez wielozawór do reduktora-parownika (gdzie zostaje podgrzany przez wodz pochodzc z ukadu chodzenia) i przechodzi z fazy pynnej w faz lotn i jest gotowy do zmieszania si z powietrzem. Dalej gaz dostaje si poprzez rczny staowartociowy regulator dawki gazu (register) do miksera. Powstaa w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje si do kolektora sscego skd poprzez zawory ssce dostaje si do cylindra. W ukadach I generacji nie moliwoci dostosowania ukadu zasilania do aktualnego sposobu pracy silnika (wzbogacenie mieszanki przy przyspieszaniu, odcinanie dopywu gazu przy zwalnianiu itp.).

II Generacja

Do samochodów wyposaonych w jedno i wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem (i z sond lambda)

W takich pojazdach nie wolno stosowa systemów I generacji poniewa grozi to uszkodzeniem katalizatora. Urzdzenia te posiadaj dodatkow elektronik wspópracujc z oryginalnymi czujnikami, które znajduj si na silniku. W tym ukadzie, podobnie jak w ukadach I generacji, gaz w fazie ciekej dostaje si do reduktora-parownika, gdzie przechodzi w faz lotn. Nastpnie gaz dostaje si poprzez regulator dawki gazu (attuator) do miksera. Sterowanie iloci podawanego gazu odbywa si za pomoc elektronicznego ukadu sterujcego który decyduje o skadzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujcych si na silniku.

IV Generacja

Wtrysk sekwencyjny, do samochodów wyposaonych w wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem (i z sond lambda oraz system diagnostyki pokadowej - EOBD lub OBDII)

Jest to bardzo nowoczesna konstrukcja, w której wyeliminowane zostay rónice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i zasilanego benzyn. W ukadzie tego typu wtryskiwacz gazu dziaa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora-parownika gaz doprowadzony jest do wtryskiwaczy SGI zamontowanych na dolocie kolektora sscego kadego cylindra. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla kadego cylindra osobno. Dziki temu niemal cakowicie wyeliminowana zostaje rónica w osigach i dynamice silnika po przeczeniu zasilania na gaz, samochód uzyskuje znakomit charakterystyk jezdn.
Systemy IV generacji daj nastpujce korzyci:brak odczuwanej rónicy pomidzy zasilaniem gazowym i benzynowym,pen integracja z benzynowym systemem zasilania bez potrzeby stosowania emulatorów (sterowanie wtryskiwaczami gazowymi odbywa si na podstawie sygnaów sterujcych wtryskiwaczami benzynowymi),nie ma ryzyka cofnicia si pomienia w ukadzie dolotowym (moliwo bezpiecznego stosowania w samochodach wyposaonych w plastikowe kolektory ssce),niska emisja szkodliwych dla zdrowia skadników spalin (bezproblemowe spenienie wymaga norm Euro 3 i Euro 4),automatycznie przejcie z zasilania benzynowego na gazowe (po osigniciu odpowiedniej temperatury silnika), oraz automatyczne przejcie z zasilania gazowego na benzynowe po wyczerpaniu si gazu.Wtrysk bezporedni, do samochodów wyposaonych w bezporedni wtrysk benzyny bezporednio do komory spalania w silniku.


Sowniczek poj

Reduktor-parownik
  • To urzdzenie, które rozpra i odparowuje LPG, zmieniajc jego stan skupienia na lotny. Zmiana stanu skupienia gazu odbywa si w drugiej komorze i - tak jak mona to obserwowa robic dowiadczenie ze zwykym dezodorantem - towarzyszy temu do istotny spadek temperatury. Ciepo, które jest niezbdne do odparowywania gazu pochodzi z ukadu chodzenia silnika.

Wlew gazu
  • Wlew gazu uzupenia paliwo w zbiorniku. To wanie w nim mocuje si specjalny pistolet do tankowania. Zbiornik napenia si pod wpywem cinienia z dystrybutora. Stalowa kulka znajdujca si we wlewie zabezpiecza przed wylewaniem si gazu po odczeniu pistoletu.

Zbiornik gazu

  • Zbiornik gazu magazynuje paliwo w stanie ciekym. Konstrukcja zbiornika jest wykonana ze stali o bardzo wysokiej jakoci. Spotyka si dwa podstawowe ksztaty - torusa i cylindra. Certyfikaty na zbiorniki zazwyczaj gwarantuj sprawdzon szczelno i wytrzymao na 10 lat. Standardowy zbiornik posiada konierz. Do konierza mocuje si osprzt zbiornika.

Elektrozawór
  • Jest urzdzeniem elektromagnetycznym otwierajcym lub zamykajcym przepyw gazu. Elektrozawór przyjmuje gaz w stanie ciekym, który w pierwszej kolejnoci trafia do komory odstojnikowej. Gaz z komory, znajdujcej si w dolnej czci elektrozaworu, trafia przez filtr do toczka otwierajcego i zamykajcego przepyw gazu, znajdujcego si w górnej czci elektrozaworu. Napicie zmieniajce si w cewce elektrycznej, powoduje zmiany pooenia toczka (jest otwarty, gdy na cewk zaworu jest podawane napicie i zamknity, gdy na cewce nie ma napicia).

Klapa przeciwwybuchowa
  • Pojawiajce si czasami wybuchy powrotne s izolowane wanie dziki klapie przeciwwybuchowej. Jest zabezpieczenie przed uszkodzeniem kanau dolotowego i obudowy filtra. Klapa przeciwwybuchowa znajduje si midzy przepustnic, a obudow filtra powietrza, lub w samej obudowie filtra.

Mikser (mieszalnik) gazu
  • Mieszalnik gazu determinuje zuycie gazu przez instalacje gazowe oraz wpywa na osigi samochodu i elastyczno jazdy. Mikser miesza odpowiednio dobran ilo gazu, któr pobiera z reduktora-parownika. Gaz w fazie lotnej jest mieszany z powietrzem zasysanym przez silnik. A wic mikser w instalacji LPG odpowiada ganikowi w ukadzie benzynowym.

Attuator (silnik krokowy)
  • Attuator test regulatorem przepywu gazu. Element ten reguluje dokadnie ilo gazu, który jest zasysany przez mikser - zmniejsza dopyw gazu do miksera, gdy mieszanka, która jest poddawana spalaniu w cylindrze jest zbyt bogata - i odwrotnie - zmniejsza dopyw gazu, gdy mieszanka jest zbyt uboga.

Wielozawór
  • Jest to cz instalowana na zbiorniku. Napenia przede wszystkim zbiornik (ogranicza napenienie do 80% pojemnoci) i pobiera pynny gaz ze zbiornika. Gdy usterce ulegaj przewody lub zawór, wielozawór ogranicza wypyw gazu ze zbiornika. Peni te funkcj informacyjn - wskazuje realn ilo gazu w zbiorniku. Nie dopuszcza równie do wzrostu cinienia powyej 25 barów.

Opis dziaania instalacji gazowej LPG

Dziki cinieniu panujcemu w zbiorniku, po otwarciu zaworu, który znajduje si w wielozaworze, pynny propan-butan pynie przewodami do elektrozaworu gazowego (elektrozawór jest zamknity, gdy silnik znajduje si w stanie spoczynku, lub pracuje zasilany benzyn).
 
Cieky gaz wysokocinieniowym przewodem pynie do parownika reduktora. Tutaj podgrzany ciep wod przechodzi w faz lotn a cinienie spada do wartoci okoo 1000 hPa. Lotny zostaje zmieszany z powietrzem i dziki maemu nadcinieniu zostaje zassany przez silnik.


Share this!

Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2016 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artyku   nastpny artyku »

Konkretne modele Audi, dane techniczne i informacje

Aby dowiedzie sie wiecej o konkretnych modelach, wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyska.



Opinie o rnych modelach Audi


Wybierz model Audi, który Ci interesuje i o którym szukasz opini