Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20160519_1782980129_1280px-2007-audi-q7.jpg

Wszystkie modele Audi, informacje i dane techniczne

Różne informacje i dane z modeli Audi, sprawdź link poniżej



 Audi dane techniczne


Generacje instalacji LPG, słowniczek pojęć Poleć znajomemu
Oceny: / 1
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 11690

I Generacja

Do samochodów wyposażonych w gaźnik, wtrysk jednopunktowy lub wielopunktowy bez katalizatora

W tych systemach LPG w fazie ciekłej przechodzi ze zbiornika gazu poprzez wielozawór do reduktora-parownika (gdzie zostaje podgrzany przez wodzę pochodzącą z układu chodzenia) i przechodzi z fazy płynnej w fazę lotną i jest gotowy do zmieszania się z powietrzem. Dalej gaz dostaje się poprzez ręczny stałowartościowy regulator dawki gazu (register) do miksera. Powstała w mikserze mieszanka powietrzno-gazowa dostaje się do kolektora ssącego skąd poprzez zawory ssące dostaje się do cylindra. W układach I generacji nie możliwości dostosowania układu zasilania do aktualnego sposobu pracy silnika (wzbogacenie mieszanki przy przyspieszaniu, odcinanie dopływu gazu przy zwalnianiu itp.).

II Generacja

Do samochodów wyposażonych w jedno i wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem (i z sondą lambda)

W takich pojazdach nie wolno stosować systemów I generacji ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora. Urządzenia te posiadają dodatkową elektronikę współpracującą z oryginalnymi czujnikami, które znajdują się na silniku. W tym układzie, podobnie jak w układach I generacji, gaz w fazie ciekłej dostaje się do reduktora-parownika, gdzie przechodzi w fazę lotną. Następnie gaz dostaje się poprzez regulator dawki gazu (attuator) do miksera. Sterowanie ilością podawanego gazu odbywa się za pomocą elektronicznego układu sterującego który decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujących się na silniku.

IV Generacja

Wtrysk sekwencyjny, do samochodów wyposażonych w wielopunktowy wtrysk benzyny z katalizatorem (i z sondą lambda oraz system diagnostyki pokładowej - EOBD lub OBDII)

Jest to bardzo nowoczesna konstrukcja, w której wyeliminowane zostały różnice w dynamice i mocy silnika zasilanego gazem i zasilanego benzyną. W układzie tego typu wtryskiwacz gazu działa bardzo podobnie do wtryskiwacza benzyny. Z reduktora-parownika gaz doprowadzony jest do wtryskiwaczy SGI zamontowanych na dolocie kolektora ssącego każdego cylindra. Komputer oblicza moment otwierania wtryskiwacza i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra osobno. Dzięki temu niemal całkowicie wyeliminowana zostaje różnica w osiągach i dynamice silnika po przełączeniu zasilania na gaz, samochód uzyskuje znakomitą charakterystykę jezdną.
Systemy IV generacji dają następujące korzyści:brak odczuważnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym,pełną integracja z benzynowym systemem zasilania bez potrzeby stosowania emulatorów (sterowanie wtryskiwaczami gazowymi odbywa się na podstawie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi),nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym (możliwość bezpiecznego stosowania w samochodach wyposażonych w plastikowe kolektory ssące),niska emisja szkodliwych dla zdrowia składników spalin (bezproblemowe spełnienie wymagań norm Euro 3 i Euro 4),automatycznie przejście z zasilania benzynowego na gazowe (po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika), oraz automatyczne przejście z zasilania gazowego na benzynowe po wyczerpaniu się gazu.Wtrysk bezpośredni, do samochodów wyposażonych w bezpośredni wtrysk benzyny bezpośrednio do komory spalania w silniku.


Słowniczek pojęć

Reduktor-parownik
  • To urządzenie, które rozpręża i odparowuje LPG, zmieniając jego stan skupienia na lotny. Zmiana stanu skupienia gazu odbywa się w drugiej komorze i - tak jak można to obserwować robiąc doświadczenie ze zwykłym dezodorantem - towarzyszy temu dość istotny spadek temperatury. Ciepło, które jest niezbędne do odparowywania gazu pochodzi z układu chłodzenia silnika.

Wlew gazu
  • Wlew gazu uzupełnia paliwo w zbiorniku. To właśnie w nim mocuje się specjalny pistolet do tankowania. Zbiornik napełnia się pod wpływem ciśnienia z dystrybutora. Stalowa kulka znajdująca się we wlewie zabezpiecza przed wylewaniem się gazu po odłączeniu pistoletu.

Zbiornik gazu

  • Zbiornik gazu magazynuje paliwo w stanie ciekłym. Konstrukcja zbiornika jest wykonana ze stali o bardzo wysokiej jakości. Spotyka się dwa podstawowe kształty - torusa i cylindra. Certyfikaty na zbiorniki zazwyczaj gwarantują sprawdzoną szczelność i wytrzymałość na 10 lat. Standardowy zbiornik posiada kołnierz. Do kołnierza mocuje się osprzęt zbiornika.

Elektrozawór
  • Jest urządzeniem elektromagnetycznym otwierającym lub zamykającym przepływ gazu. Elektrozawór przyjmuje gaz w stanie ciekłym, który w pierwszej kolejności trafia do komory odstojnikowej. Gaz z komory, znajdującej się w dolnej części elektrozaworu, trafia przez filtr do tłoczka otwierającego i zamykającego przepływ gazu, znajdującego się w górnej części elektrozaworu. Napięcie zmieniające się w cewce elektrycznej, powoduje zmiany położenia tłoczka (jest otwarty, gdy na cewkę zaworu jest podawane napięcie i zamknięty, gdy na cewce nie ma napięcia).

Klapa przeciwwybuchowa
  • Pojawiające się czasami wybuchy powrotne są izolowane właśnie dzięki klapie przeciwwybuchowej. Jest zabezpieczenie przed uszkodzeniem kanału dolotowego i obudowy filtra. Klapa przeciwwybuchowa znajduje się między przepustnicą, a obudową filtra powietrza, lub w samej obudowie filtra.

Mikser (mieszalnik) gazu
  • Mieszalnik gazu determinuje zużycie gazu przez instalacje gazowe oraz wpływa na osiągi samochodu i elastyczność jazdy. Mikser miesza odpowiednio dobraną ilość gazu, którą pobiera z reduktora-parownika. Gaz w fazie lotnej jest mieszany z powietrzem zasysanym przez silnik. A więc mikser w instalacji LPG odpowiada gaźnikowi w układzie benzynowym.

Attuator (silnik krokowy)
  • Attuator test regulatorem przepływu gazu. Element ten reguluje dokładnie ilość gazu, który jest zasysany przez mikser - zmniejsza dopływ gazu do miksera, gdy mieszanka, która jest poddawana spalaniu w cylindrze jest zbyt bogata - i odwrotnie - zmniejsza dopływ gazu, gdy mieszanka jest zbyt uboga.

Wielozawór
  • Jest to część instalowana na zbiorniku. Napełnia przede wszystkim zbiornik (ogranicza napełnienie do 80% pojemności) i pobiera płynny gaz ze zbiornika. Gdy usterce ulegają przewody lub zawór, wielozawór ogranicza wypływ gazu ze zbiornika. Pełni też funkcję informacyjną - wskazuje realną ilość gazu w zbiorniku. Nie dopuszcza również do wzrostu ciśnienia powyżej 25 barów.

Opis działania instalacji gazowej LPG

Dzięki ciśnieniu panującemu w zbiorniku, po otwarciu zaworu, który znajduje się w wielozaworze, płynny propan-butan płynie przewodami do elektrozaworu gazowego (elektrozawór jest zamknięty, gdy silnik znajduje się w stanie spoczynku, lub pracuje zasilany benzyną).
 
Ciekły gaz wysokociśnieniowym przewodem płynie do parownika reduktora. Tutaj podgrzany ciepłą wodą przechodzi w fazę lotną a ciśnienie spada do wartości około 1000 hPa. Lotny zostaje zmieszany z powietrzem i dzięki małemu nadciśnieniu zostaje zassany przez silnik.


Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Konkretne modele Audi, dane techniczne i informacje

Aby dowiedzieć sie wiecej o konkretnych modelach, wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyskać.



Opinie o różnych modelach Audi


Wybierz model Audi, który Cię interesuje i o którym szukasz opini