Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 

Tumacz

English French German Polish Russian

Dane modeli

Szczegy techniczne
20091012_1341775018_tn160_e6011458.jpg

Audi w Le Mans Pole
Oceny: / 2
Kiepskiwietny 
 
Odson 9144

24H Le Mans - wycigi samochodowe i motocyklowe, w których zadaniem zawodników jest przejechanie jak najwikszej liczby okre w cigu dokadnie jednej doby. W zawodach startuj druyny trzyosobowe.
Tor Le Mans ma dugo 13 629 m i jest wpleciony w ulice miasta, w którym odbywa si wycig.
Pierwszy wycig 24H Le Mans odby si 26 maja 1923 roku. Od tej pory by rozgrywany corocznie, z wyjtkiem lat 1936 oraz 1940-1948. W pierwszych latach zawodnicy startowali indywidualnie, z czasem zostay wprowadzone przepisy o dwuosobowych, a potem trzyosobowych zespoach.
Wycig Le Mans rozpoczyna si tradycyjnie w sobot o godzinie 16:00. Wyjtkami od tej reguy byy lata 1968 gdy wycig zosta przesunity i 1984 kiedy wycig zacz si o 15:00 z powodu odbywajcych si we Francji wyborów. Take w 2006 roku wycig Le Mans rozpocz si z opónieniem, co byo spowodowane transmisjami z mistrzostw wiata w pice nonej.


Zwycizcy wycigów samochodowych




Audi R10 TDI

Audi AG, jako pierwszy na wiecie producent samochodów wystawia do legendarnego caodobowego wycigu Le Mans auto napdzane silnikiem wysokoprnym. Audi R10 wyposaono w cakiem now jednostk o maksymalnym momencie obrotowym 1100 Nm!

Dwunastocylindrowy silnik ma pojemno skokow 5,5 litra – maksymaln dopuszczaln przez regulamin wycigów Le Mans. Dziki podwójnemu turbodoadowaniu, jednostka osiga maksymalna moc 650 KM i maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Ze wzgldu na specyfik silników wysokoprnych, silnik Audi R10 pracuje najwydajniej w zakresie obrotów od 3 tys do 5 tys. Ma to olbrzymie znaczenie, bo nie trzeba utrzymywa wysokich obrotów, które powoduj wysokie zuycie paliwa, i samego silnika. Silnik jest nie tylko pierwszym dieslem w historii Le Mans, ale i najmocniejszym silnikiem wysokoprnym wykorzystywanym w samochodach (nie dotyczy ciarówek). Specjalnie na potrzeby Audi R10 skonstruowano now skrzynie biegów, która bdzie moga przekazywa tak wysok moc.





Audi R8

24-godzinny wycig na Nurburgringu to nie tylko jedno z najwaniejszych wydarze sportowych w Niemczech. Ze wzgldu na poziom trudnoci toru zawody te s uwznawane za jedn z najtrudniejszych rywalizacji na wiecie. Dla Audi, które do zmaga na Nordschleife wystawia cztery modele R8 LMS, to take próba generalna przed wprowadzeniem do sprzeday modelu GT3, na którym wersja LMS bazuje. Samochód ten bdzie przygotowany dla prywatnych klientów cigajcych si w amatorskich zawodach serii GT3. W odrónieniu od seryjnego Audi R8 bdzie w nim napdzana tylko tylna o, na któr moc powdruje z silnika V10 o pojemnoci 5,2 l.
Na cztery zaogi, które wystartuj w barwach dwóch zespoów ABT i Phoenix Racing, skadaj si sami weterani europejskich torów. S wród nich wielokrotni zwyciscy wycigów francuskiego Le Mans, 24-godzinnego wycigu na Nurburgringu oraz mistrzowie zawodów samochodów turystycznych DTM.




ródo: http://pl.wikipedia.org/, www.moto.wp.pl, www.autokrata.pl, www.audi-tech-team.eu

Share this!

Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2016 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artyku