Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20091013_1389131776_audi_100_c4_4.jpg

Audi w Le Mans Poleć znajomemu
Oceny: / 2
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 14060

24H Le Mans - wyścigi samochodowe i motocyklowe, w których zadaniem zawodników jest przejechanie jak największej liczby okrążeń w ciągu dokładnie jednej doby. W zawodach startują drużyny trzyosobowe.
Tor Le Mans ma długość 13 629 m i jest wpleciony w ulice miasta, w którym odbywa się wyścig.
Pierwszy wyścig 24H Le Mans odbył się 26 maja 1923 roku. Od tej pory był rozgrywany corocznie, z wyjątkiem lat 1936 oraz 1940-1948. W pierwszych latach zawodnicy startowali indywidualnie, z czasem zostały wprowadzone przepisy o dwuosobowych, a potem trzyosobowych zespołach.
Wyścig Le Mans rozpoczyna się tradycyjnie w sobotę o godzinie 16:00. Wyjątkami od tej reguły były lata 1968 gdy wyścig został przesunięty i 1984 kiedy wyścig zaczął się o 15:00 z powodu odbywających się we Francji wyborów. Także w 2006 roku wyścig Le Mans rozpoczął się z opóźnieniem, co było spowodowane transmisjami z mistrzostw świata w piłce nożnej.


Zwycięzcy wyścigów samochodowych




Audi R10 TDI

Audi AG, jako pierwszy na świecie producent samochodów wystawia do legendarnego całodobowego wyścigu Le Mans auto napędzane silnikiem wysokoprężnym. Audi R10 wyposażono w całkiem nową jednostkę o maksymalnym momencie obrotowym 1100 Nm!

Dwunastocylindrowy silnik ma pojemność skokową 5,5 litra – maksymalną dopuszczalną przez regulamin wyścigów Le Mans. Dzięki podwójnemu turbodoładowaniu, jednostka osiąga maksymalna moc 650 KM i maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Ze względu na specyfikę silników wysokoprężnych, silnik Audi R10 pracuje najwydajniej w zakresie obrotów od 3 tys do 5 tys. Ma to olbrzymie znaczenie, bo nie trzeba utrzymywać wysokich obrotów, które powodują wysokie zużycie paliwa, i samego silnika. Silnik jest nie tylko pierwszym dieslem w historii Le Mans, ale i najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym wykorzystywanym w samochodach (nie dotyczy ciężarówek). Specjalnie na potrzeby Audi R10 skonstruowano nową skrzynie biegów, która będzie mogła przekazywać tak wysoką moc.





Audi R8

24-godzinny wyścig na Nurburgringu to nie tylko jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w Niemczech. Ze względu na poziom trudności toru zawody te są uwznawane za jedną z najtrudniejszych rywalizacji na świecie. Dla Audi, które do zmagań na Nordschleife wystawia cztery modele R8 LMS, to także próba generalna przed wprowadzeniem do sprzedaży modelu GT3, na którym wersja LMS bazuje. Samochód ten będzie przygotowany dla prywatnych klientów ścigających się w amatorskich zawodach serii GT3. W odróżnieniu od seryjnego Audi R8 będzie w nim napędzana tylko tylna oś, na którą moc powędruje z silnika V10 o pojemności 5,2 l.
Na cztery załogi, które wystartują w barwach dwóch zespołów ABT i Phoenix Racing, składają się sami weterani europejskich torów. Są wśród nich wielokrotni zwycięscy wyścigów francuskiego Le Mans, 24-godzinnego wyścigu na Nurburgringu oraz mistrzowie zawodów samochodów turystycznych DTM.




źródło: http://pl.wikipedia.org/, www.moto.wp.pl, www.autokrata.pl, www.audi-tech-team.eu

Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł