Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona bya na przednie koa.
VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Odson
20996
Starsze sterowniki silnika nie byy kompatybilne
z typowym programem diagnostycznym jakim jest VAG-COM czy te VAS. DO
odczytu bdów suyy blink kody potocznie nazywane kody byskowe.
Opis ten ma za zadanie pomóc przy próbie odczytu kodów bdu - czyli
wprowadzeniu sterownika silnika w stan nadawania kodów byskowych.
VAG
Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A - bdy
Uruchomi silnik i zostawi go na wolnych obrotach.
Jeeli nie idzie uruchomi silnika, to przytrzyma go na rozruszniku 5s i zostawi na zaczonym zaponie.
Metoda pierwsza za pomoc kontrolki CHECK ENGINE
» Wolne piny w przekaniku pompy paliwa zmostkowa bezpiecznikiem
Pompa paliwa
» Kontrolka CHECK ENGINE powinna si zawieci
» Bezpiecznik wycign po 4s.
» Kontrolka powinna zacz mruga
» Zliczy ilo bysków, zanotowa i porówna z tabel kodów
» Kady kod bdu skada sie z 4 pozycji, za kada z nich od 1 do 4 bysków
» Kada pozycja kodu odzielona jest odstpem 2,5s
» Wywietlenie kodu 0-0-0-0 oznacza koniec testu lub jak w przypadku 4-4-4-4 oznacza brak bdów w sterowniku silnika
» Cyfra 0 wywietlana jest przez dusze wiecenie
Metoda druga
» Odczyt bedów przez zcze diagnostyczne
Zdjcie 2
Przygotowanie testu
Sprawd nastpujce bezpieczniki:
Kod silnika 7A - 12, 13, 27 i 28
Kod silnika NM - 12 i 13
Kod silnik - 13, 21, 27 i 28
Kod silnika 6A - 27 i 28
Doprowadzi silnik do temperatury
(nie mniej ni 80 ° C).
Testowanie
» Uruchomi silnik i zostawi go na wolnych obrotach
» Jeeli nie idzie uruchomi silnika, to przytrzyma go na rozruszniku 5s i zostawi na zaczonym zaponie
» Przygotowa poczenia wyjcia
nr 2 czarnego A i brzowego B gniazda diagnostycznego (foto)
Uwaga: niebieski wtyk i gniazdo podczas testowania nie jest uywany.
» Podczyc próbówk LED midzy wyjciem nr 1 (+) czarnego A i wyjciem nr 2 brzowego B gniazda diagnostycznego (foto)
» Zmostkowa na czas 4-6s wyjcia nr 2 czarnego oraz brazowego gniazda diagnostycznego. (foto)
» Sprawdzi czy LED emituje byski
» Zliczy ilo bysków, zanotowa i porówna z tabel kodów
» Kady kod bdu skada sie z 4 pozycji, za kada z nich od 1 do 4 bysków
» Kada pozycja kodu odzielona jest odstpem 2,5s
Zdjcie 3
» System moe zapamita kilka kodów bdu i wyswietlane one s, a zostanie wywietlony kod 0-0-0-0.
» Aby wyczyci pami z bdów wystarczy wyczy zapon.
» Poczy ponownie mostek miedzy wyjsciami nr2 zcz diagnostycznych.
» Wczy zapon i upewni si czy dioda LED si wieci.
» Odcz mostek na czas nie krótszy ni cztery sekundy.
» Podcz koce mostu przez pi sekund, a nastpnie odcz je.
» LED powinna zabyska pokazujc, e kody bdów pamici s wyczyszczone.
Kod
Moliwe przyczyny awarii
Re / Res Jetronic / Motronic
Mono Jetronic / Motronic Motronic
Motronic
Digifant
Diesel TDI
1111
Jednostka sterujca Niewaciwa (ECM)
ECM
ECM
ECM
1231
Czujnik prdkoci pojazdu
G68
G22
G22
1232
Przepustnicy elektryczne
V60
1412
Modulowania pozycji czujnika tokowe
G149
1414
Czujnik temperatury katalizatora N1
G20
1422
Czujnik temperatury katalizatora N2
G132
1423
Wadliwe dziaanie katalizatora (diesel)
+
1424
Zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
N161
2111
Czujnik prdkoci silnika
G28
G28
G28
2112
Czujnik zaponu
G4
G4
2113
Czujnik pooenia wau korbowego czujnik Hall dystrybutora
G40
G40
G40
G40
2114
KB Stanowisko przesunicie czujnika KB
+
2121
XX XX Switch
F60
F60
F60
F60
2122
Sygna prdkoci pojazdu
+
2123
Switch "penym obcieniu"
F81
2132
Brak sygnau pomidzy sterownikiem ECM i kocówk mocy zaponu
+
+
2141
Niewaciwe funkcjonowanie systemu knock sensor N1
+
+
+
2142
Numer czujnika Knock 1
G61
G61
G61
2143
Niewaciwe funkcjonowanie systemu knock sensor N2
+
2144
N2 czujnik Knock
G66
2211
Czujnik igy
G80
2212
Czujnik pooenia przepustnicy
G69
G69
G69
2214
Przekroczenie maksymalnej prdkoci obrotowej silnika
+
2221
Kolektorze sscym wady cinienia doadowania
+
G71
2222
Czujnik cinienia w kolektor dolotowy
G71
+
2223
Czujnik Wysoko
F96
F96
2224
Cinienie doadowania Excess
+
+
2231
System Kontroli XX
+
+
2232
Czujnik przepywu powietrza
G70/G19
G19
G19
2233
Napicie czujnika przepywu powietrza
+
+
2234
ECM Zasilanie poza norm
U <10V U> 16V
U<10V U>16V
2241
Niewaciwe funkcjonowanie systemu knock sensor numer 2
+
2242
Potencjometr CO
G74 G74
2243
Paliwa Signal
+
2244
Pocztek system sterowania wtryskiem
+
2311
Czujnik temperatury paliwa
G81
2312
Czujnik temperatury pynu chodzcego
G62
G62
G62
G62
G62
2314
Naruszenie e. pocze midzy ECM i TCM (UPR bloku. Automatyczny)
2322
Czujnik temperatury powietrza w kolektor dolotowy
G42
G42
G42
2324
Czujnik przepywu powietrza (MAF)
G70
G70
2341
Niewaciwe funkcjonowanie systemu kontroli lambda
+
+
+
+
2342
Sondy lambda
G39
G39
G39
G39
2343
Zbyt "saba" mieszanka
+
2344
Zbyt "bogata" mieszanka
+
2411
Recyrkulacja spalin (EGR)
+
G98
2412
Czujnik temperatury powietrza w kolektor dolotowy
G72
G72
2413
Regulacja mieszanki
+
+
3131
Czujnik pooenia pedau
G79
3424
wiato wskanika awarii (MIL)
+
3434
Sond lambda przekanik grzaki
J278
4111
Ogie Relay Wtyczki
J52
4112
Sterownik z automatycznym glow-plugs
J179
4113
Kontrola iloci paliwa
N146
4311
Przekaniki systemu wtrysku wtórnego powietrza
N299
4312
Zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
N18
4313
E. elektromagnetyczny system zaworów wtórny wtrysk powietrza