Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 

Tumacz

English French German Polish Russian

Dane modeli

Szczegy techniczne
20091013_1775062963_auto_union_type_c-stromlinie_1938_bernd_rosemeyer_rudolf_hasse.jpg

Wszystkie modele Audi, informacje i dane techniczne

Róne informacje i dane z modeli Audi, sprawd link poniej



 Audi dane techniczne


VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A Pole
Oceny: / 1
Kiepskiwietny 
 
Odson 20996

Starsze sterowniki silnika nie byy kompatybilne z typowym programem diagnostycznym jakim jest VAG-COM czy te VAS. DO odczytu bdów suyy blink kody potocznie nazywane kody byskowe. Opis ten ma za zadanie pomóc przy próbie odczytu kodów bdu - czyli wprowadzeniu sterownika silnika w stan nadawania kodów byskowych.

VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A - bdy


Uruchomi silnik i zostawi go na wolnych obrotach.
Jeeli nie idzie uruchomi silnika, to przytrzyma go na rozruszniku 5s i zostawi na zaczonym zaponie.

Metoda pierwsza za pomoc kontrolki CHECK ENGINE


» Wolne piny w przekaniku pompy paliwa zmostkowa bezpiecznikiem


VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Pompa paliwa

» Kontrolka CHECK ENGINE powinna si zawieci
» Bezpiecznik wycign po 4s.
» Kontrolka powinna zacz mruga
» Zliczy ilo bysków, zanotowa i porówna z tabel kodów
» Kady kod bdu skada sie z 4 pozycji, za kada z nich od 1 do 4 bysków
» Kada pozycja kodu odzielona jest odstpem 2,5s

Przykad wywietlenia bedu 2-2-3-2 (uszkodzenie przepywomierza)
bysk 2x, przerwa 2,5s bysk 2x, przerwa 2,5s, bysk 3x, przerwa 2,5s bysk 2x

» Wywietlenie kodu 0-0-0-0 oznacza koniec testu lub jak w przypadku 4-4-4-4 oznacza brak bdów w sterowniku silnika
» Cyfra 0 wywietlana jest przez dusze wiecenie

Metoda druga

» Odczyt bedów przez zcze diagnostyczne

VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Zdjcie 2

Przygotowanie testu
Sprawd nastpujce bezpieczniki:
Kod silnika 7A - 12, 13, 27 i 28
Kod silnika NM - 12 i 13
Kod silnik - 13, 21, 27 i 28
Kod silnika 6A - 27 i 28
Doprowadzi silnik do temperatury (nie mniej ni 80 ° C).

Testowanie

» Uruchomi silnik i zostawi go na wolnych obrotach
» Jeeli nie idzie uruchomi silnika, to przytrzyma go na rozruszniku 5s i zostawi na zaczonym zaponie
» Przygotowa poczenia wyjcia nr 2 czarnego A i brzowego B gniazda diagnostycznego (foto)
Uwaga: niebieski wtyk i gniazdo podczas testowania nie jest uywany.
» Podczyc próbówk LED midzy wyjciem nr 1 (+) czarnego A i wyjciem nr 2 brzowego B gniazda diagnostycznego (foto)
» Zmostkowa na czas 4-6s wyjcia nr 2 czarnego oraz brazowego gniazda diagnostycznego. (foto)
» Sprawdzi czy LED emituje byski
» Zliczy ilo bysków, zanotowa i porówna z tabel kodów
» Kady kod bdu skada sie z 4 pozycji, za kada z nich od 1 do 4 bysków
» Kada pozycja kodu odzielona jest odstpem 2,5s

VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Zdjcie 3

» System moe zapamita kilka kodów bdu i wyswietlane one s, a zostanie wywietlony kod 0-0-0-0.
» Aby wyczyci pami z bdów wystarczy wyczy zapon.
» Poczy ponownie mostek miedzy wyjsciami nr2 zcz diagnostycznych.
» Wczy zapon i upewni si czy dioda LED si wieci.
» Odcz mostek na czas nie krótszy ni cztery sekundy.
» Podcz koce mostu przez pi sekund, a nastpnie odcz je.
» LED powinna zabyska pokazujc, e kody bdów pamici s wyczyszczone.



Kod Moliwe przyczyny awarii Re / Res Jetronic / Motronic Mono Jetronic / Motronic Motronic Motronic Digifant Diesel TDI
1111 Jednostka sterujca Niewaciwa (ECM)     ECM ECM ECM
1231 Czujnik prdkoci pojazdu G68 G22 G22    
1232 Przepustnicy elektryczne   V60      
1412 Modulowania pozycji czujnika tokowe         G149
1414 Czujnik temperatury katalizatora N1         G20
1422 Czujnik temperatury katalizatora N2         G132
1423 Wadliwe dziaanie katalizatora (diesel)         +
1424 Zaworu recyrkulacji spalin (EGR)         N161
2111 Czujnik prdkoci silnika G28   G28   G28
2112 Czujnik zaponu G4   G4    
2113 Czujnik pooenia wau korbowego czujnik Hall dystrybutora G40 G40 G40 G40  
2114 KB Stanowisko przesunicie czujnika KB     +    
2121 XX XX Switch F60 F60 F60 F60  
2122 Sygna prdkoci pojazdu +        
2123 Switch "penym obcieniu" F81        
2132 Brak sygnau pomidzy sterownikiem ECM i kocówk mocy zaponu + +      
2141 Niewaciwe funkcjonowanie systemu knock sensor N1 +   + +  
2142 Numer czujnika Knock 1 G61   G61 G61  
2143 Niewaciwe funkcjonowanie systemu knock sensor N2     +    
2144 N2 czujnik Knock     G66    
2211 Czujnik igy         G80
2212 Czujnik pooenia przepustnicy   G69 G69 G69  
2214 Przekroczenie maksymalnej prdkoci obrotowej silnika     +    
2221 Kolektorze sscym wady cinienia doadowania     +   G71
2222 Czujnik cinienia w kolektor dolotowy G71     +  
2223 Czujnik Wysoko F96   F96    
2224 Cinienie doadowania Excess     +   +
2231 System Kontroli XX +   +    
2232 Czujnik przepywu powietrza G70/G19   G19 G19  
2233 Napicie czujnika przepywu powietrza +   +    
2234 ECM Zasilanie poza norm     U <10V U> 16V   U<10V U>16V
2241 Niewaciwe funkcjonowanie systemu knock sensor numer 2     +    
2242 Potencjometr CO     G74 G74    
2243 Paliwa Signal     +    
2244 Pocztek system sterowania wtryskiem         +
2311 Czujnik temperatury paliwa         G81
2312 Czujnik temperatury pynu chodzcego G62 G62 G62 G62 G62
2314 Naruszenie e. pocze midzy ECM i TCM (UPR bloku. Automatyczny)          
2322 Czujnik temperatury powietrza w kolektor dolotowy   G42 G42 G42  
2324 Czujnik przepywu powietrza (MAF)     G70   G70
2341 Niewaciwe funkcjonowanie systemu kontroli lambda + + + +  
2342 Sondy lambda G39 G39 G39 G39  
2343 Zbyt "saba" mieszanka +        
2344 Zbyt "bogata" mieszanka +        
2411 Recyrkulacja spalin (EGR) +   G98    
2412 Czujnik temperatury powietrza w kolektor dolotowy     G72   G72
2413 Regulacja mieszanki   + +    
3131 Czujnik pooenia pedau         G79
3424 wiato wskanika awarii (MIL)     +    
3434 Sond lambda przekanik grzaki     J278    
4111 Ogie Relay Wtyczki         J52
4112 Sterownik z automatycznym glow-plugs         J179
4113 Kontrola iloci paliwa         N146
4311 Przekaniki systemu wtrysku wtórnego powietrza     N299    
4312 Zaworu recyrkulacji spalin (EGR)     N18    
4313 E. elektromagnetyczny system zaworów wtórny wtrysk powietrza     N112    
4321 Zawór odcicie paliwa         N109
4331 Zawór numer filtr 2 (Evap)     N115    
4332 ECM Wyjcie kaskady ECM     +   +
4334 Grzejnik z sondy lambda     +    
4343 Zawór numer filtru 1 (Evap)     N80    
4411 Wtryskiwacz 1 (lub kapitau w monosystem)     N30 +  
4412 Wtryskiwacz tsil.2     N31    
4413 Wtryskiwacz tsil.3     N32    
4414 Wtryskiwacz tsil.4     N33    
4421 Wtryskiwacz tsil.5     N83    
4422 Wtryskiwacz tsil.6     N84    
4423 Wtryskiwacz tsil.7     N85    
4424 Wtryskiwacz tsil.8     N86    
4431 Zawór regulacyjny XX N71   N71 N71  
4433 Nososa paliwa Relay     J17    
4442 Turbo Valve     N75    
4444 Bdy zostay zarejestrowane +        




Share this!

Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artyku   nastpny artyku »

Tematyka VAG na naszym forum

Nie znalaze tutaj czego szukasz? Spróbuj na naszym forum dyskusyjnym w dziale VAG: 


Konkretne modele Audi, dane techniczne i informacje

Aby dowiedzie sie wiecej o konkretnych modelach, wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyska.



Opinie o rnych modelach Audi


Wybierz model Audi, który Ci interesuje i o którym szukasz opini