Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20160519_1425929385_audi-r18-fot-8-d9d2b801f3bc70c8f91050000.jpg

Wszystkie modele Audi, informacje i dane techniczne

Różne informacje i dane z modeli Audi, sprawdź link poniżej



 Audi dane techniczne


VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A Poleć znajomemu
Oceny: / 1
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 19836

Starsze sterowniki silnika nie były kompatybilne z typowym programem diagnostycznym jakim jest VAG-COM czy też VAS. DO odczytu błędów służyły blink kody potocznie nazywane kody błyskowe. Opis ten ma za zadanie pomóc przy próbie odczytu kodów błędu - czyli wprowadzeniu sterownika silnika w stan nadawania kodów błyskowych.

VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A - błędy


Uruchomić silnik i zostawić go na wolnych obrotach.
Jeżeli nie idzie uruchomić silnika, to przytrzymać go na rozruszniku 5s i zostawić na załączonym zapłonie.

Metoda pierwsza za pomocą kontrolki CHECK ENGINE


» Wolne piny w przekaźniku pompy paliwa zmostkować bezpiecznikiem


VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Pompa paliwa

» Kontrolka CHECK ENGINE powinna się zaświecić
» Bezpiecznik wyciągnąć po 4s.
» Kontrolka powinna zacząć mrugać
» Zliczyć ilość błysków, zanotować i porównać z tabelą kodów
» Każdy kod błędu składa sie z 4 pozycji, zaś każda z nich od 1 do 4 błysków
» Każda pozycja kodu odzielona jest odstępem 2,5s

Przykład wyświetlenia błedu 2-2-3-2 (uszkodzenie przepływomierza)
błysk 2x, przerwa 2,5s błysk 2x, przerwa 2,5s, błysk 3x, przerwa 2,5s błysk 2x

» Wyświetlenie kodu 0-0-0-0 oznacza koniec testu lub jak w przypadku 4-4-4-4 oznacza brak błędów w sterowniku silnika
» Cyfra 0 wyświetlana jest przez dłuższe świecenie

Metoda druga

» Odczyt błedów przez złącze diagnostyczne

VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Zdjęcie 2

Przygotowanie testu
Sprawdź następujące bezpieczniki:
Kod silnika 7A - 12, 13, 27 i 28
Kod silnika NM - 12 i 13
Kod silnik - 13, 21, 27 i 28
Kod silnika 6A - 27 i 28
Doprowadzić silnik do temperatury (nie mniej niż 80 ° C).

Testowanie

» Uruchomić silnik i zostawić go na wolnych obrotach
» Jeżeli nie idzie uruchomić silnika, to przytrzymać go na rozruszniku 5s i zostawić na załączonym zapłonie
» Przygotować połączenia wyjścia nr 2 czarnego A i brązowego B gniazda diagnostycznego (foto)
Uwaga: niebieski wtyk i gniazdo podczas testowania nie jest używany.
» Podłączyc próbówkę LED między wyjściem nr 1 (+) czarnego A i wyjściem nr 2 brązowego B gniazda diagnostycznego (foto)
» Zmostkować na czas 4-6s wyjścia nr 2 czarnego oraz brazowego gniazda diagnostycznego. (foto)
» Sprawdzić czy LED emituje błyski
» Zliczyć ilość błysków, zanotować i porównać z tabelą kodów
» Każdy kod błędu składa sie z 4 pozycji, zaś każda z nich od 1 do 4 błysków
» Każda pozycja kodu odzielona jest odstępem 2,5s

VAG Audi 80, 100, 200 silniki - NF, RT, PS, SD, NG, 7A, 6A, 9A
Zdjęcie 3

» System może zapamiętać kilka kodów błędu i wyswietlane one są, aż zostanie wyświetlony kod 0-0-0-0.
» Aby wyczyścić pamięć z błędów wystarczy wyłączyć zapłon.
» Połączyć ponownie mostek miedzy wyjsciami nr2 złącz diagnostycznych.
» Włączyć zapłon i upewnić się czy dioda LED się świeci.
» Odłącz mostek na czas nie krótszy niż cztery sekundy.
» Podłącz końce mostu przez pięć sekund, a następnie odłącz je.
» LED powinna zabłyskać pokazując, że kody błędów pamięci są wyczyszczone.



Kod Możliwe przyczyny awarii Re / Res Jetronic / Motronic Mono Jetronic / Motronic Motronic Motronic Digifant Diesel TDI
1111 Jednostka sterująca Niewłaściwa (ECM)     ECM ECM ECM
1231 Czujnik prędkości pojazdu G68 G22 G22    
1232 Przepustnicy elektryczne   V60      
1412 Modulowania pozycji czujnika tłokowe         G149
1414 Czujnik temperatury katalizatora N1         G20
1422 Czujnik temperatury katalizatora N2         G132
1423 Wadliwe działanie katalizatora (diesel)         +
1424 Zaworu recyrkulacji spalin (EGR)         N161
2111 Czujnik prędkości silnika G28   G28   G28
2112 Czujnik zapłonu G4   G4    
2113 Czujnik położenia wału korbowego czujnik Hall dystrybutora G40 G40 G40 G40  
2114 KB Stanowisko przesunięcie czujnika KB     +    
2121 XX XX Switch F60 F60 F60 F60  
2122 Sygnał prędkości pojazdu +        
2123 Switch "pełnym obciążeniu" F81        
2132 Brak sygnału pomiędzy sterownikiem ECM i końcówką mocy zapłonu + +      
2141 Niewłaściwe funkcjonowanie systemu knock sensor N1 +   + +  
2142 Numer czujnika Knock 1 G61   G61 G61  
2143 Niewłaściwe funkcjonowanie systemu knock sensor N2     +    
2144 N2 czujnik Knock     G66    
2211 Czujnik igły         G80
2212 Czujnik położenia przepustnicy   G69 G69 G69  
2214 Przekroczenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika     +    
2221 Kolektorze ssącym wady ciśnienia doładowania     +   G71
2222 Czujnik ciśnienia w kolektor dolotowy G71     +  
2223 Czujnik Wysokość F96   F96    
2224 Ciśnienie doładowania Excess     +   +
2231 System Kontroli XX +   +    
2232 Czujnik przepływu powietrza G70/G19   G19 G19  
2233 Napięcie czujnika przepływu powietrza +   +    
2234 ECM Zasilanie poza normą     U <10V U> 16V   U<10V U>16V
2241 Niewłaściwe funkcjonowanie systemu knock sensor numer 2     +    
2242 Potencjometr CO     G74 G74    
2243 Paliwa Signal     +    
2244 Początek system sterowania wtryskiem         +
2311 Czujnik temperatury paliwa         G81
2312 Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 G62 G62 G62 G62
2314 Naruszenie e. połączeń między ECM i TCM (UPR bloku. Automatyczny)          
2322 Czujnik temperatury powietrza w kolektor dolotowy   G42 G42 G42  
2324 Czujnik przepływu powietrza (MAF)     G70   G70
2341 Niewłaściwe funkcjonowanie systemu kontroli lambda + + + +  
2342 Sondy lambda G39 G39 G39 G39  
2343 Zbyt "słaba" mieszanka +        
2344 Zbyt "bogata" mieszanka +        
2411 Recyrkulacja spalin (EGR) +   G98    
2412 Czujnik temperatury powietrza w kolektor dolotowy     G72   G72
2413 Regulacja mieszanki   + +    
3131 Czujnik położenia pedału         G79
3424 Światło wskaźnika awarii (MIL)     +    
3434 Sondą lambda przekaźnik grzałki     J278    
4111 Ogień Relay Wtyczki         J52
4112 Sterownik z automatycznym glow-plugs         J179
4113 Kontrola ilości paliwa         N146
4311 Przekaźniki systemu wtrysku wtórnego powietrza     N299    
4312 Zaworu recyrkulacji spalin (EGR)     N18    
4313 E. elektromagnetyczny system zaworów wtórny wtrysk powietrza     N112    
4321 Zawór odcięcie paliwa         N109
4331 Zawór numer filtr 2 (Evap)     N115    
4332 ECM Wyjście kaskady ECM     +   +
4334 Grzejnik z sondy lambda     +    
4343 Zawór numer filtru 1 (Evap)     N80    
4411 Wtryskiwacz 1 (lub kapitału w monosystem)     N30 +  
4412 Wtryskiwacz tsil.2     N31    
4413 Wtryskiwacz tsil.3     N32    
4414 Wtryskiwacz tsil.4     N33    
4421 Wtryskiwacz tsil.5     N83    
4422 Wtryskiwacz tsil.6     N84    
4423 Wtryskiwacz tsil.7     N85    
4424 Wtryskiwacz tsil.8     N86    
4431 Zawór regulacyjny XX N71   N71 N71  
4433 Nososa paliwa Relay     J17    
4442 Turbo Valve     N75    
4444 Błędy zostały zarejestrowane +        




Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2017 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Tematyka VAG na naszym forum

Nie znalazłeś tutaj czego szukasz? Spróbuj na naszym forum dyskusyjnym w dziale VAG: 


Konkretne modele Audi, dane techniczne i informacje

Aby dowiedzieć sie wiecej o konkretnych modelach, wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyskać.



Opinie o różnych modelach Audi


Wybierz model Audi, który Cię interesuje i o którym szukasz opini