Nowy silnik 2.0 TFSI dla nastpnej generacji Audi A4 |
|
Podczas corocznego Vienna Motor Symposium Audi zaprezentowao now, znacznie efektywniejsz generacj benzynowego silnika 2.0 TFSI. Czterocylindrowy silnik z turbodoadowaniem i bezporednim wtryskiem (TFSI) ma tak sam pojemno, jak do tej pory (1984 ccm), ale to nowa jednostka z ulepszonym cyklem spalania, porównywalnym do cyklu Millera.
Audi twierdzi, e zuycie paliwa w cyklu NEDC wynosi mniej ni 5 l/100 km. Motor generuje 190 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, który jest dostpny w szerokim zakresie obrotów - od 1450 do 4400 obr./min. Waga nowej jednostki napdowej wynosi ok. 140 kg.
Najwaniejsza nowoci to: krótszy czas ssania przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego wypenienia cylindra mieszank (wysze cinienie doadowania), szybciej zamykajcy si zawór dolotowy, dodatkowy wtrysk przed kolektorem dolotowym w zakresie czciowego obcienia, zastosowanie Audi Valvelift System po stronie dolotowej, wyduajcego cykl ssania przy duym obcieniu. Ponadto silnik szybciej si nagrzewa, dziki innemu przepywowi pynu chodzcego i kolektorowi wylotowemu zintegrowanemu z gowic cylindra. Efektywno zwiksza równie redukcja tarcia, a take zastosowanie oleju o lepkoci 0W-20.
Prof. dr Ulrich Hackenberg, czonek zarzdu Audi ds. rozwoju technicznego, nazwa nowy silnik przedstawicielem nurtu"rightsizingu". Popularny ostatnio downsizing oznacza zmniejszanie pojemnoci silników przy jednoczesnym zachowaniu ich poziomu mocy, m.in. poprzez doadowanie. Righstisizng ma stanowi optymalne, jak najefektywniejsze podejcie, uwzgldniajce klas samochodu oraz odpowiedni pojemno silnika, jego moc i wydajno podczas codziennego uytkowania.
Premiera Audi A4 pitej generacji zaplanowana jest pod koniec 2015 roku. Nowy silnik 2.0 TFSi zadebiutuje wanie pod mask tego modelu, póniej zacznie by oferowany take w innych modelach marki.
ródo: www.moto.wp.pl
Komentarze uytkownikw (0)
|
|
|