Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 
Audi RS4 Avant dla sportowej rodziny Pole
Oceny: / 4
Kiepskiwietny 
 
Odson 3227

Audi RS4 - marzenie wielu modych ojców, którzy musz mie miejsce na dziecicy wózek i bagae, ale nie chc wsiada do popularnego "tedeika" i zapomina o radoci z jazdy sportowym autem, które stao do tej pory w ich garau.

Audi z dopiskiem RS - to ju 20 lat. Audi RS4 pomimo tego, e to samochód icie sportowy, od zawsze kojarzony jest z nadwoziem kombi.

Po pierwsze dlatego, e jego protoplasta, czyli synne Audi RS2, by dostpny tylko w takim nadwoziu, a po drugie RS4 tylko raz w historii trzech generacji mona byo kupi w wersji sedan. Takiej moliwoci nie ma równie w przypadku najnowszego wcielenia o oznaczeniu B8.

Audi RS4 Avant


To wyrany sygna, e dla mioników prawdziwie sportowego stylu przeznaczony jest model RS5, a dla tych, którzy chc poczy praktyczno z emocjami, RS4 bdzie idealnym rozwizaniem. Czy rzeczywicie tak jest postanowiem sprawdzi, gdy odebraem do testu lnice kombi w czerwonym kolorze Misano Red.

Nie bd ukrywa, e kiedy Audi nie byo najblisze mojemu sercu. Jednak zaangaowanie w sport motorowy i modele z linii RS zmieniy pewnie nie tylko moje postrzeganie tej marki. W pierwszej generacji RS4 rozkocha mnie silnik 2.7 V6 BiTurbo, który poza wietnymi jak na tamte czasy osigami, mia take niesamowity dwik. Druga generacja powalaa swoj brutalnoci podczas dynamicznej jazdy. Tym bardziej chciaem wic zobaczy czy nowe wcielenie "rs-czwórki" wnosi w swojej kategorii co nowego.

Audi RS4 Avant


Zacznijmy od serca, czyli jednostki napdowej sportowego kombi. Na pierwszy rzut oka w tej kwestii niewiele si zmienio. RS4 napdzane jest dobrze znanym z poprzedniej generacji V8 o pojemnoci 4,2 litra, którego moc zwikszono jednak do 450 KM, a moment obrotowy do 430 Nm. Nie wolno nam powiedzie, e Audi poszo na atwizn i wsadzio do nowego modelu ten sam silnik. W midzyczasie przesza ona wiele modyfikacji w zakresie wtrysku paliwa FSI, ukadu dolotowego i pracy jednostki sterujcej. Niemcy po prostu wykorzystali potencja drzemicy z dobrze ju sobie znanej konstrukcji.

Audi RS4 Avant


Niestety, wiatowe trendy nie sprzyjaj produkcji rcznych skrzy biegów w sportowych samochodach, dlatego te w obecnym RS4 wycofano si z moliwoci zamówienia auta z manualem. Byo to moliwe w przypadku poprzednika i stanowio to jego dodatkow warto z walce z konkurencj. Panowanie nad tak ogromn moc i twardym dociskiem byo prawdziw przyjemnoci. Szkoda.

Teraz rado moemy czerpa za to z ultraszybkiej zmiany przeoe przez dwusprzgowy, siedmiobiegowy automat. Lekkie dotknicie manetki powoduje, e w plecach czujemy przecienie, a nasze uszy odbieraj krótki i chrapliwy dwik zmiany biegu, wydobywajcy si z wydechu. I tak od zmiany z jedynki na dwójk, a do siódmego przeoenia.

Omiocylindrowy silnik ma ogromn ochot do jazdy, szczególnie w zakresie od 4000 do 6000 obrotów. Kade, nawet lekkie wcinicie pedau gazu powoduje, e na wszystkie cztery koa za pomoc napdu quattro trafia dawka ogromnej mocy. Dziki temu pierwsze 100 km/h pojawi si na liczniku po 4,7 sekundy, a jedyne co powstrzyma nas przed rozpdzeniem si do 280 km/h to "elektroniczny kaganiec". Przez niego prdkociomierz zatrzyma si na wartoci o 30 jednostek mniejszej od wspomnianej. Mona si go jednak legalnie pozby. Wynik redniego spalania jest oczywicie uzaleniony od stylu jazdy. 60-litrowy zbiornik paliwa moe starczy nam na 500 kilometrów spokojnej jazdy w trasie, albo 200 km skutecznego korzystania z moliwoci auta.

Nawet w trudnych warunkach drogowych mamy pewno, e Audi skrci i zahamuje wanie tak i dokadnie wtedy, kiedy bdziemy tego oczekiwa.

Prawdziwie sportowych dozna mona jednak dowiadczy w momencie uycia procedury startowej. Jej uruchomienie nie stanowi wikszego problemu. Przeczamy skrzyni w tryb manualny bd sportowy, wciskamy peda hamulca do podogi, a nastpnie to samo czynimy z pedaem gazu. Obroty wskakuj warto 5 tysicy i w momencie odpuszczenia hamulca wszystko zaczyna dzia si dwa razy szybciej, ni w trakcie zwykego ruszania. 100 km/h pojawia si na liczniku jeszcze zanim skrzynia zmieni drugie przeoenie. Nie próbujcie tego w miejskim ruchu.

Audi RS4 Avant


RS4 Avant wyglda tak samo dobrze, jak jedzi. Na czerwonym lakierze wyranie wida, czym odrónia si od zwykego A4. Poszerzone nadkola i zderzaki, dodatkowe wloty powietrza i sporych rozmiarów dyfuzor z dwoma owalnymi kocówkami wydechu. To z nich wydobywaj si piekielne dwiki, które na ustach przechodniów wywouj umiech lub strach. Caoci wygldu RS4 dopeniaj charakterystyczne lusterka w kolorze aluminium i ogromne 20-calowe felgi w kolorze tytanu.

To za nimi skrywa si take bardzo wana cz technologii zastosowanej w RS4. Mowa oczywicie o zawieszeniu, którym mona sterowa za pomoc systemu Audi drive select (trzy tryby - auto, comfort i dynamic) oraz ceramicznych tarczach hamulcowych, wspópracujcych z 8-toczkowymi zaciskami. Praca tych podzespoów sprawia, e nawet w trudnych warunkach drogowych mamy pewno, e Audi skrci i zahamuje wanie tak i dokadnie wtedy, kiedy bdziemy tego oczekiwa. Trzeba jednak pamita, e fizyki nie da si oszuka, wic wysoki poziom wyobrani to opcja obowizkowa dla waciciela tego auta.

RS4 wyposaone jest te w ca mas bardzo przydatnych gadetów. Do naszej dyspozycji s adaptacyjne bi-ksenonowe reflektory z technologi LED, system monitorowania cinienia w oponach czy elektrycznie zamykana klapa baganika. Wszystko to sprawia, e nawet w trakcie zwykego uytkowania mamy poczucie, e jedzimy autem z najwyszej póki w swojej klasie.

Takie wraenie towarzyszy nam zawsze gdy zasidziemy w rodku. Klimat jaki panuje we wntrzu mona nazwa sportowym minimalizmem, czyli dokadnie to co lubi najbardziej. Charakterystyczne element stanowi fantastyczne kubekowe fotele, które nie s moe bardzo komfortowe, ale zapewniaj idealne trzymanie boczne. Przypaszczona na dole kierownica RS zostaa obszyta perforowana skór, a na niektórych elementach pojawi si czerwony szew. System Audi MMI wyposaony w dojstik i kilka przycisków obsuguje si, mimo sporej iloci opcji, niemale intuicyjnie. Miejsca w rodku starczy spokojnie dla czterech dorosych osób. Na tylnej kanapie nie jest go bardzo duo, ale jeeli kto potrzebuje na prawd duego sportowego kombi to Audi ma w ofercie jeszcze model RS6 Avant.

Za wyjtkowe poczenie praktycznoci z osigami w niemieckim stylu trzeba jednak zapaci minimum 372 000 z. Wyposaenie standardowe jest bardzo bogate, ale za wiksze felgi czy elektroniczne ekstrasy w postaci np. adaptacyjnego tempomatu, trzeba bdzie zapaci kolejne kilkanacie bd nawet kilkadziesit tysicy. RS4 Avant nie ma szczególnie duej konkurencji, ale w najbliszym czasie bdzie musiao stan w szranki z nowym Mercedesem C 63 AMG Kombi, który wyjciowo jest o taszy o 7 tysicy. Mioników "RS-ów" i tak to pewnie nie przekona.

Summa Summarum

Nowe wcielenie RS4 Avant nie jest rewolucyjne, ale nikt, kto zna poprzednie generacje i zapozna si z now, nie bdzie rozczarowany. Mniejsze z usportowionych aut rodzinnych Audi idzie po prostu zgodnie z duchem czasu, który niestety nie jest askawy dla radykalnych rozwiza. Mimo to w Audi RS4 B8 poczujemy kady gram emocji towarzyszcych jego projektowaniu i wiele genów jego poprzedników. A wszystko to zarówno w trakcie rodzinnego wypadu jak i sportowej jazdy. Jeeli kiedy zostan ojcem i bdzie sta mnie na szybkie kombi, to na pewno nie przejd obok tego auta obojtnie.

Gaz

Praktyczno poczona z wysokimi osigami, wysoka jako, wietne fotele

Hamulec

Brak moliwoci wyboru rcznej skrzyni biegów

Audi RS4 Avant | Kompendium

Nadwozie kombi, 5-drz, 5-os.
Silnik
benzynowy, V8, 4163 ccm
Moc 450 KM przy 8250 obr./min
Moment obr. 430 Nm przy 4000-6000 obr./min
Skrzynia biegów 7-aut. z podwójnym sprzgem
Napd stay na cztery koa
Wymiary 4719 x 1850 x 1416 mm
Rozstaw osi 2813 mm
Masa wasna
1795 kg
Poj. baganika 490 l
r. zuycie paliwa 16 l/100 km
0-100 km/h 4,7 s
V maks 250 km/h*
Cena od 372 000 z


ródo: www.moto.wp.pl



Share this!

Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved

Modele Audi, dane techniczne

Róne informacje i dane z modeli Audi, sprawd link poniej


Szukasz informacji o konkretnym modelu? Wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyska.