Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 

Tumacz

English French German Polish Russian

Dane modeli

Szczegy techniczne
20091026_1416519709_audi4tw8.jpg

Ankieta

Co sdzisz o blokowaniu lewego pasa
 
wiata do jazdy dziennej Pole
Oceny: / 1
Kiepskiwietny 
 
Odson 5512

Od momentu wprowadzenia przepisu o obowizku jazdy z wczonymi wiatami mijania mino ju troch czasu, jednak nareszcie nadszed moment dostosowania polskich przepisów prawnych wzgldem europejskich. Wczeniej dopuszczalna bya jazda z wczonymi wiatami do jazdy dziennej pod jednym warunkiem – jeeli w tym samym momencie wieciy si te tylne wiata pozycyjne. W nowszych modelach Audi tzw. wiata do jazdy dziennej owietlaj jedynie przód auta i sama byam kilkakrotnie w sytuacji, gdzie musiaam dyskutowa z policjantami celem uniknicia mandatu. 

Dla wszystkich kierowców, których irytuje fakt, e podczas jazdy w dzie pal si wiata pozycyjne tylne, podwietlona jest tablica rejestracyjna i deska rozdzielcza – mona spokojnie myle nad montaem wiate do jazdy w dzie.

Image
wiata do jazdy dziennej
Zdecydowana wikszo samochodów nie ma na wyposaeniu wiate dziennych i kierowcy musz uywa wiate mijania. Ale niewielkim nakadem rodków i pracy mona do kadego samochodu zamontowa wiata do jazdy dziennej. Korzyci s przynajmniej dwie: nie zuywaj si arówki i reflektory gówne oraz pobór prdu jest zdecydowanie mniejszy. wiata mijania maj bowiem moc 110 W, a dzienne od 10 W do 42 W. Jest to kilkakrotnie mniej ni mijania, wic alternator nie powinien mie problemów z prawidowym naadowaniem akumulatora, a i zuycie paliwa nie powinno wzrosn. Równie majc ksenony warto zamontowa takie wiata, gdy oszczdzamy bardzo drogie arówki, które jak si okazuje nie s tak trwae jak obiecuj producenci.

Rozporzdzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 roku zmieniajce rozporzdzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbdnego wyposaenia dostosowao polskie przepisy do Regulaminu nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ odnonie wiate do jazdy dziennej.



Zgodnie z Rozporzdzeniem monta wiate do jazdy dziennej obwarowany jest szeregiem warunków:

1. wiata musz by dwa o barwie biaej
2. powinny by zamontowane nie wicej ni 40cm od obrysu bocznego auta oraz maksymalnie 60 cm od siebie; powinny by zamontowane na wysokoci nie mniejszej ni 25 cm od asfaltu, ale nie wikszej ni 1,5 metra i nie mog powodowa olepiania innych kierowców
3. powinny zacza si automatycznie po wczeniu zaponu, ale jednoczenie wyczy si po wczeniu wiate mijania, drogowych oraz przeciwmgowych
4. ustawodawca mówi wprost, e pozostae owietlenie (tylne pozycyjne, podwietlenie tablicy rejestracyjnej oraz podwietlenie boczne, o ile wystpuje) nie musi wieci si równolegle ze wiatami do jazdy dziennej

Podsumowujc - kierowcy, którzy zamontowali wiata do jazdy dziennej zgodnie z wczeniejszymi przepisami (podwietlony ty) nie musz dokonywa zmian w instalacji. Natomiast w samochodach rejestrowanych od pocztku przyszego roku wiata do jazdy dziennej bd musiay dziaa ju samodzielnie, bez zaczajcych si tylnych wiate pozycyjnych.

wiata do jazdy dziennej nie kosztuj duo. Polskie s w cenie okoo 50 z i w zestawie otrzymujemy lampy, przewody i przekanik. Znacznie drosze s wiata zachodnich producentów, za które trzeba zapaci minimum 200 z. Ksztaty i wymiary s zrónicowane, wic mona dopasowa wzór do stylistyki wikszoci samochodów. W zestawach s automatyczne wczniki, wic nie trzeba pamita o nich wczaniu. Do najpopularniejszych modeli aut mona kupi wiata specjalnie do nich produkowane.

Innym rozwizaniem s wiata do jazdy dziennej LED, doskonale znane mionikom marki Audi. Aby zmniejszy do minimum pobór energii mona zamontowa LED’y, które potrzebuj tylko 10 watów, wic nie powoduj mierzalnego wzrostu zuycia paliwa. Ponadto wiata te s okoo 30 razy bardziej trwae, wic dodatkowo oszczdzamy na zakupie arówek. Niestety du wad jest cena -za komplet trzeba sono zapaci.

Pobór prdu przez wiata

wiata mijania 110 W
wiata dzienne 32-42 W
wiata dzienne LED 10 W

Ceny wiate dziennych

Produkcja polska od 50 z
Hella 200 z
Hella LED 750 z
Aut. wcznik wiate mijania 50 – 150 z


róda:
www.forumprawne.org
www.motofakty.pl
www.infor.pl




Share this!

Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2016 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artyku