Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20160519_1726434088_audi-r18-fot-14-257d76672fecb92591050000.jpg

Auto Union 1100 z 1959r. Poleć znajomemu
Oceny: / 2
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 10332

Auto Union 1100 z 1959r.Samochod ten wywodzi sie z ostatniej przedwojennej konstrukcji firmy DKW zalolonej w 1928 roku przez inz. J. S. Rasmussena w Zschopau (Niemcy) i majacej liczne filie na terenie calego kraju.

Po wojnie produkcja tych samochodow zostala wznowiona zarowno w RFN pod nazwa poczatkowo DKW a potem AUTO UNION oraz w NRD pod nazwa IFA - przy czym obydwie firmy dokonywaly własnych modernizacji pierwowzoru.

  Omawiany model AUTO UNION 1000 w wersji Coupe byl produkowany w Niemczech w Dusseldorfie w latach 1957-1960. Byl pierwszym po wojnie pojazdem nawiazujacym do dawnej niemieckiej firmy, a cztery kola jego znaku firmowego reprezentowaly cztery połaczone wytwornie samochodowe: DKW, W ANDERER, HORCH i AUDI. Obecnie ten znak jest logiem wspołczesnej firmy AUDI wchodzacej w sklad koncernu AUDI-VW.

Ze wzgledu na krotkie serie produkowanych modeli i zarzucone już rozwiazania techniczne (3-cylindrowy silnik 2-suwowy) pojazdy maja kultowy charakter, a wszystkie starsze samochody marki DKW, IFA i AUTO UNION sa obecnie poszukiwane przez kolekcjonerow w wielu krajach.

Miejsce dla kierowcy Omawiany egzemplarz pochodzi z roku 1959, a nie 1953 jak glosi napis na szybie, a trafiz do Polski po zakupieniu go w specjalistycznej firmie zajmujacej sie pojazdami zabytkowymi i historycznymi w Niemczech, z przeznaczeniem jako eksponat w salonie samochodowym wspołczesnych aut firmy VW i AUDI w Polsce. Nie jest znana jego historia na terenie Niemiec.

Charakterystyka:

niemiecki, popularny samochod osobowy przeznaczony do przewozu 5 osob. Samochod posiada nadwozie stalowe oparte na ramie i wyposalony w 3-cylindrowy silnik 2-suwowy. Masa własna samochodu: 910 kg. Dopuszczalna masa calkowita samochodu: 1320 kg. Predkosć maksymalna: 120 km/godz. zuzycie paliwa: okolo 10,5 l/100 km.

Podstawowe zespozy pojazdu:

Nadwozie: zamkniete (coupe) z duzymi oknami, dwudrzwiowe, ze skladanymi oparciami przednich siedzen. Drzwi z chowanymi szybami. Miejsce kierowcy - po lewej stronie. Drzwi otwierane zgodnie z kierunkiem jazdy.

Miejsce dla pasazerowUklad nosny: nadwozie oparte na ramie ze wzmocnieniami. kola przednie zawieszone niezaleznie na wahaczach i poprzecznym resorze piorowym. kola tylne zawieszone zaleznie: sztywna tylna os i poprzeczny resor piorowy. Hydrauliczne amortyzatory teleskopowe. 5 kol (w tym zapasowe umieszczone w bagalniku) z ogumieniem detkowym o wymiarze 5,60-15 firmy FULDA.

Komora silnikaSilnik: z zapłonem iskrowym, dwusuwowy, trzycylindrowy, pionowy, umieszczony podłużnie z przodu przed osia przednia, chlodzony ciecza systemem termosyfonowym z wentylatorem bez termostatu. Blok silnika zeliwny. Zasilanie gaznikowe, mieszanka benzyny i oleju w proporcjach 40:1. Paliwo podawane przez membranowa pompe przymocowana do korpusu silnika. Pojemnosć silnika 974 ccm, moc 32,5 kW (44 KM) przy 4500 obr/min. Stopien sprezania 7,25:1.

Uklad napedowy: na przednie kola. Sprzeglo suche, tarczowe. Skrzynia biegow manualna z czterema przezozeniami plus bieg wsteczny. Sterowanie reczne, dz wignia przy kierownicy. Naped ze skrzyni przenoszony dwoma połosiami.

Uklad hamulcowy: hydrauliczny, bebnowy, jednoobwodowy, na 4 kola, bez wspomagania. Mechaniczny hamulec reczny dzialajacy na kola tylne.

Uklad kierowniczy:
przekladnia kierownicza zebatkowa, bez wspomagania.

Instalacja elektryczna:
napiecie 6 V, biegun ujemny na masie. Akumulator o pojemnosci 75 Ah umieszczony w komorze silnika. Pradnica o mocy 160 W. Rozrusznik o mocy 800 W. Elektryczny sygnal dz wiekowe. swiatla kierunkowskazow umieszczone na skraju błotnikow. Dwie elektryczne wycieraczki szyby przedniej.

Widok wskaznikow z miejsca kierowcy Tyl auta z duzymi przeszkleniami
Znak firmowy Auto Union na masce Fabryczna tabliczka znamionowa


Tomasz Skrzelinski
opracowanie Michal Nejbauer
?rodlo: www.motoforum.pl


zdjecia Auto Union 1100 z 1959r. w wiekszej rozdzielczosci znajdziecie w naszej galerii Oldimerow

Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł