Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20091013_1557421436_audi_a5_cabriolet_2.jpg

Auto Union C Streamline Poleć znajomemu
Oceny: / 2
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 12626

Auto Union C StreamlineDwudziestego piątego października 1937 roku, czyli równe  72 lata temu!!! po raz pierwszy przekroczono samochodem na zwykłej drodze prędkość 400 km/h. Wykorzystanym do tego pojazdem było specjalnie zabudowane Auto Union C z turbodoładowanym, sześciolitrowym silnikiem - Auto Union C Streamline 6.0l (1937r).

 Za kierownicą zasiadł słynny kierowca wyścigowy Bernd Rosemeyer. Ustanowiony wówczas rekord wyniósł 406,3 km/h.

Po tym jak szosowy rekord prędkości wpadł 28 stycznia 1938 roku w ręce Mercedesa z modelem W125 jeszcze tego samego dnia próbę odzyskania rekordu podjęło Autio Union swoim poprzednim rekordowym modelem z silnikiem rozwierconym do 6,5 litrów i nadwoziem pokrytym dodatkowymi, dolnymi panelami zapewniającymi większą przyczepność poprzez przyssanie do nawierzchni (będąc jednocześnie pierwszym autem wykorzystującym to zjawisko) - Auto Union C Streamline 6.5l (1938r).

We wstępnym przejeździe auto osiągnęło 429 km/h. Rosemeyer zasiadający za kierownicą mierzony kilometr przejechał z prędkością 429,594 km/h. Przed osiągnięciem 1 mili samochód zjechał na trawę, zakoziołkował i rozleciał się na części, zabijając kierowcę. Po tym wydarzeniu Auto Union nie wróciło już do bicia rekordu.

Auto Union C Streamline
Auto Union C Streamline 6.5l (1938)
 
Na biało-czarnych zdjęciach poniżej słynny kierowca, który ustanowił rekord prędkości 406,3 km/h w 1937 roku i rok później zginał tragicznie podczas bicia drugiego rekordu prędkości pędząc ponad 430 km/h na autostradzie między Frankfurtem a Darmstadt (dziś A5).

kierowca Auto Union C Streamline - Bernd Rosemeyerkierowca Auto Union C Streamline - Bernd Rosemeyer
kierowca Auto Union C Streamline - Bernd Rosemeyerkierowca Auto Union C Streamline - Bernd Rosemeyer


Auto Union C Streamline po tragicznym wypadku, w którym zginął Bernd Rosemeyer - a raczej to, co z niego zostało....Przy prędkości ok. 430 km/h silny poryw wiatru spowodował wypadek. Ciało Bernda znaleziono ok. 100m od wraku.
 
Auto Union C Streamline po tragicznym wypadku, a raczej to, co z niego zostało....
Auto Union C Streamline po tragicznym wypadku, a raczej to, co z niego zostało....


14 października 2009 przypada setna rocznica urodzin Bernda Rosemeyera, który przyszedł na świat w Lingen/Emsland. Dział Audi Tradition złoży w tym dniu bukiet kwiatów na tablicy pamiątkowej przy dzisiejszej autostradzie A5.

Bernd Rosemayer


Rosemeyer zyskał międzynarodową sławę jako wyjątkowy kierowca Auto Union startujący w wyścigach Grand Prix oraz kierowca bijący rekordy w erze „srebrnej strzały” w latach trzydziestych. Zwycięstwa w wyścigach w Europie, Afryce i USA sprawiły, że stał się on ulubieńcem publiczności - również z powodu zuchwałego stylu jazdy. Bernd Rosemeyer był bohaterem swoich czasów, który w szczytowym okresie swojej kariery, zginął na początku 1938 roku bijąc rekord świata.

Swoją karierę Bernd Rosemeyer rozpoczął w wyścigach motocyklowych na trawiastych torach i w wyścigach ulicznych. W 1932 roku został kierowcą zakładowym NSU, a w 1933 roku przeszedł do DKW. W październiku 1934 roku zdał egzamin na kierowcę młodego pokolenia jadąc z dużą brawurą trudnym do prowadzenia samochodem Auto Union i od razu dołączył do zespołu wyścigowego startującego pod znakiem czterech pierścieni, obok Hansa Stucka i Achille Varzi. Od tego momentu jego kariera nabrała rozpędu.

Po raz pierwszy wystartował w Srebrnej Strzale Auto Union w wyścigu AVUS 1935. Uwagę kibiców zwrócił na siebie, gdy w wyścigu Eifelrennen dotarł na metę jako drugi, tuż za mistrzem i legendą wyścigów Rudolfem Caracciola. 25 września 1935 roku Rosemeyer wygrał w Brnie swoje pierwsze Grand Prix! W roku 1936 jeden tryumf gonił kolejny: wygrał m.in. Grand Prix w Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech.






zdjęcia Auto Union C Streamline i Bernda Rosemeyera w wiekszej rozdzielczości znajdziecie w naszej galerii o historii Audi



 

Share this!

Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2018 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artykuł   następny artykuł »