Dwudziestego piątego października 1937 roku, czyli równe 72 lata temu!!! po raz pierwszy przekroczono
samochodem na zwykłej drodze prędkość 400 km/h. Wykorzystanym do tego
pojazdem było specjalnie zabudowane Auto Union C z turbodoładowanym,
sześciolitrowym silnikiem - Auto Union C Streamline 6.0l (1937r).
Za kierownicą zasiadł słynny kierowca wyścigowy Bernd Rosemeyer. Ustanowiony wówczas rekord wyniósł 406,3 km/h.
Po tym jak szosowy rekord prędkości wpadł 28 stycznia 1938 roku w ręce
Mercedesa z modelem W125 jeszcze tego samego dnia próbę odzyskania
rekordu podjęło Autio Union swoim poprzednim rekordowym modelem z
silnikiem rozwierconym do 6,5 litrów i nadwoziem pokrytym dodatkowymi,
dolnymi panelami zapewniającymi większą przyczepność poprzez przyssanie
do nawierzchni (będąc jednocześnie pierwszym autem wykorzystującym to
zjawisko) - Auto Union C Streamline 6.5l (1938r).
We wstępnym przejeździe auto osiągnęło 429 km/h. Rosemeyer
zasiadający za kierownicą mierzony kilometr przejechał z prędkością
429,594 km/h. Przed osiągnięciem 1 mili samochód zjechał na trawę,
zakoziołkował i rozleciał się na części, zabijając kierowcę. Po tym
wydarzeniu Auto Union nie wróciło już do bicia rekordu.
Na biało-czarnych zdjęciach poniżej słynny kierowca, który ustanowił rekord prędkości 406,3 km/h w 1937 roku i rok później zginał tragicznie podczas bicia drugiego rekordu prędkości pędząc ponad 430 km/h na autostradzie między Frankfurtem a Darmstadt (dziś A5).
Auto Union C Streamline po tragicznym wypadku, w którym zginął Bernd Rosemeyer - a raczej to, co z niego zostało....Przy prędkości ok. 430 km/h silny poryw wiatru spowodował wypadek. Ciało Bernda znaleziono ok. 100m od wraku.
14 października 2009 przypada setna rocznica urodzin Bernda Rosemeyera, który
przyszedł na świat w Lingen/Emsland.
Dział Audi Tradition złoży w tym dniu bukiet kwiatów na tablicy
pamiątkowej przy dzisiejszej autostradzie A5.
Rosemeyer zyskał międzynarodową sławę jako wyjątkowy kierowca Auto Union startujący w wyścigach Grand Prix oraz kierowca bijący rekordy w erze „srebrnej strzały” w latach trzydziestych. Zwycięstwa w wyścigach w Europie, Afryce i USA sprawiły, że stał się on ulubieńcem publiczności - również z powodu zuchwałego stylu jazdy. Bernd Rosemeyer był bohaterem swoich czasów, który w szczytowym okresie swojej kariery, zginął na początku 1938 roku bijąc rekord świata.
Swoją karierę Bernd Rosemeyer rozpoczął w wyścigach motocyklowych na trawiastych torach i w wyścigach ulicznych. W 1932 roku został kierowcą zakładowym NSU, a w 1933 roku przeszedł do DKW. W październiku 1934 roku zdał egzamin na kierowcę młodego pokolenia jadąc z dużą brawurą trudnym do prowadzenia samochodem Auto Union i od razu dołączył do zespołu wyścigowego startującego pod znakiem czterech pierścieni, obok Hansa Stucka i Achille Varzi. Od tego momentu jego kariera nabrała rozpędu.
Po raz pierwszy wystartował w Srebrnej Strzale Auto Union w wyścigu AVUS 1935. Uwagę kibiców zwrócił na siebie, gdy w wyścigu Eifelrennen dotarł na metę jako drugi, tuż za mistrzem i legendą wyścigów Rudolfem Caracciola. 25 września 1935 roku Rosemeyer wygrał w Brnie swoje pierwsze Grand Prix! W roku 1936 jeden tryumf gonił kolejny: wygrał m.in. Grand Prix w Niemczech, Szwajcarii i we Włoszech.
zdjęcia Auto Union C Streamline i Bernda Rosemeyera w wiekszej rozdzielczości znajdziecie w naszej galerii o historii Audi
Komentarze użytkowników (0)
|
|
|