Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona była na przednie koła.
W listopadzie 2000 roku do sprzedaży wprowadzono drugą generację Audi A4 - B6, opartą na nowej płycie podłogowej VW Passata. Model ten został poddany umiarkowanemu faceliftingowi. Oprócz karoserii powiększono także o kilka centymetrów wnętrze, poprawiono właściwości jezdne i komfort dzięki zastosowaniu nowego zawieszenia wykonanego z aluminium. W składzie wyposażenia seryjnego znajduje się m.in. ESP, wspomaganie hamulców i boczne poduszki powietrzne.
W 2001 roku wprowadzono na rynek nową wersję Avant, a w 2002 roku wprowadzono Audi A4 z silnikami FSI oraz wersję kabriolet z automatycznie składanym, płóciennym dachem, która zastąpiła Audi Cabriolet. Zaoferowano także nową wersje S4 z silnikiem V8 o mocy 344 KM.
Nowością było także wprowadzenie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic dostarczonej przez zakłady LuK, która zastąpiła skrzynie Tiptronic w modelach z napędem na przednią oś.