Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona bya na przednie koa.

Share this!
 

Tumacz

English French German Polish Russian

Dane modeli

Szczegy techniczne
20091025_1853156971_maj_art1234_10102009_16_l.jpg

Wszystkie modele Audi, informacje i dane techniczne

Róne informacje i dane z modeli Audi, sprawd link poniej



 Audi dane techniczne


Kupujemy auto uywane Pole
Oceny: / 1
Kiepskiwietny 
 
Odson 3061

Szukasz samochodu uywanego? Uwaaj. Nigdy nie masz pewnoci jaki charakter ma sprzedajcy. By moe masz do czynienia z osob uczciw a moe czeka Ci pojedynek z zawodowcem, który yje z nacigania frajerów.

 

Jeli sam nie jeste ekspertem, który zdy si ju nauczy na wasnych bdach popro o pomoc kogo wykwalifikowanego. W przypadku droszych samochodów potrzebnych jest tak naprawd a trzech specjalistów. Po pierwsze dowiadczony blacharz samochodowy. Po drugie mechanik wyspecjalizowany w marce, z któr bdziemy mie do czynienia. Po trzecie - spec od instalacji gazowych o ile przedmiot zakupu jest w takow wyposaony.

Kosmetyka czyni cuda

W handlu samochodami obowizuj dwie szkoy. Wedug pierwszej - samochód wystawiony do sprzeday musi by „odstrzelony” na bysk. Oczywicie tanim kosztem - rdz przykrywaj lakiernicze wpyki lub ozdobne listewki/naklejki, a cae nadwozie przechodzi gruntown polerk z wykorzystaniem materiaów koloryzujcych. Elementy z czarnych tworzyw sztucznych nabyszcza si specjalnymi rozolami lub ... zwyk czarn past do butów. Najlepsi w swoim fachu nabyszczaj take opony.
Szkoa druga wyznaje przeciwn zasad - samochód zostaje „naturalnie” brudny, dziki czemu sprawia bardziej wiarygodne wraenie. Brud - czasem troskliwie i precyzyjnie nanoszony - przykrywa ewentualne niedoskonaoci powoki lakierniczej.

Sposób
Przed zakupem umyj samochód i ogldnij w dobrym dziennym wietle, patrzc na nadwozie pod rónymi ktami z daleka i z bliska. Tylko w taki sposób dostrzeesz ewentualne rónice w odcieniu lakieru na poszczególnych elementach poszycia nadwozia.
Jedynym miarodajnym testem jakoci nadwozia samochodu jest specjalistyczne badanie na pycie do pomiaru geometrii karoserii. Tego typu urzdzenia znajduj si tylko w nielicznych  najlepiej wyposaonych serwisach blacharskich. W ostatecznoci poprzesta mona na kontroli geometrii zawieszenia (zbieno), ale tak czy inaczej jest to tylko badanie pomocnicze. atwiej na nim wykluczy samochód ni potwierdzi jego bezwypadkowo.

Wntrze

Nic tak nie ujmuje potencjalnych nabywców jak czyste i pachnce wntrze. Pranie tapicerki jest zatem programem obowizkowym we wszystkich szanujcych si punktach sprzeday aut uywanych. „Specjalici” nie poprzestaj na tym. Najciekawsze „sztuczki” to wymiana okadzin na pedaach, nowe pokrowce na zniszczonych fotelach, wymiana zuytej kierownicy lub obszycie jej skajem czy tani skór.

Sposób
Zagldnij pod pokrowce, odchyl dywaniki, przygldnij si czy nakadki na peday nie wygldaj zbyt modo. Korzystajc z pomocy diagnosty w serwisie - sprawd czy auto ma poduszki powietrzne czy tylko atrapy maskujce.

Licznik

May przebieg to podstawa sukcesu na giedzie. „Pchanie szafy” to niestety norma i to nie tylko w naszym kraju. Co ciekawe - u nas jest to jak najbardziej legalny proceder, opatrzony nazw „korygowanie stanu licznika samochodowego. Ogosze dotyczcych tego rodzaju usug jest w naszych gazetach mnóstwo, a zatem „grzech” nie skorzysta.

Sposób
Sposoby na licznikowych oszustów s trzy. Po pierwsze - niezwykle wnikliwa kontrola zestawu wskaników celem odszukania rys na rubkach mocujcych tarcze zegarów i zestaw wskaników, które wiadcz o demontau. Po drugie - stan licznika powinien z grubsza odpowiada ogólnemu zuyciu eksploatacyjnemu auta. Po trzecie - w niektórych samochodach po podczeniu fabrycznego komputera diagnostycznego mona odczyta faktyczny przebieg, rejestrowany niezalenie od tego co dzieje si z tablic przyrzdów. Jeli sprzedajcy nie jest pierwszym wacicielem auta, trudno mu cokolwiek udowodni. Wystarczy jeli przekonujco zdziwi si z „odkrycia” razem z nami...

Mycie silnika

Z myciem silnika jest tak jak z nadwoziem. Niektórzy wol czysty, inny brudny. Zdarza si jednak trzecia opcja. Po zmyciu z silnika ladów oleju, sprzedawca jedzi po zakurzonej drodze eby nagromadzi naturalny, „zdrowy” osad.

Sposób
Tylko wizyta w warsztacie wykae niedomagania silnika. Warsztat najlepiej odwiedzi po wykonaniu dugiej jazdy próbnej.

Troch marketingu...

Dziki ogoszeniom sprzedaje si caa masa samochodów. Ich pisanie jest w pewnym sensie sztuk. Chodzi przecie o to, aby zainteresowa potencjalnego klienta.

Wyobramy sobie takie ogoszenie:
„Sprzedam 6 - letni samochód. Pierwszy waciciel. Przebieg 250 000 km. Raz kto wjecha w baganik, tak mocno, e otaro si o kasacj auta, ale w kocu ubezpieczyciel pokry koszty naprawy. Blacharz musia si sporo nakombinowa, eby zmieci si w cenie odszkodowania. Jest jednak fachowcem i teraz auto wyglda estetycznie. Dolewam dwa litry oleju midzy wymianami. Auto jest niezawodne, ale sprzedaje, bo to ju chyba najwysza pora.”

A teraz to samo ogoszenie, tylko inaczej:
„Okazja. Sprzedam 6 - letni samochód, pierwszy waciciel, kupione w kraju, zadbane, nigdy nie palone w rodku, serwisowany.”
Prawda e brzmi lepiej? Moe niezbyt gramatycznie, ale krótko, na temat i a si chce zadzwoni. Podczas ogldzin dowiemy si, e sprzedawca jest porednikiem i kupi to auto od pierwszego waciciela, e by malowany botnik, e szyba jest nowa „bo si wamywali”. Kropk nad i jest przebieg cofnity na wiarygodne 90 czy 130 000 km.

Czytajc ogoszenia warto si nad tym zastanowi zanim wyruszymy w podró po auto na drugi koniec Polski.

 
Fakty i mity.

Auta sprowadzane z Zachodu s zawsze w idealnym stanie
Nie oszukujmy si, zadbany samochód w idealnym stanie i w okazyjnej cenie to prawdziwa rzadko. W obliczu silnej konkurencji cenowej coraz czciej na giedy trafiaj samochody odbudowywane po mniejszym lub wikszym wypadku. Na dodatek odbudowa jest zwykle bardzo niestaranna, bo tylko taka pozwala zarobi sprowadzonym na aucie porednikowi, oraz mechanikom.

Najbezpieczniej kupuje si samochody krajowe.
Bzdura - wród samochodów kupionych kiedy w polskim w salonie take trafiaj si powypadkowe wraki, których trzeba si jako pozby. Gdyby auta kupione w kraju nie ulegay wypadkom, czy kradziey, stawki Auto-Casco byy by w ich przypadku symboliczne.

Powypadkowy samochód zawsze jest zomem
Bzdura. Auto odbudowane zgodnie z zaleceniami fabrycznymi, przy uyciu odpowiednich narzdzi i czci praktycznie wraca do dawnej formy, cho oczywicie musi by tasze ni auto bezwypadkowe. Problemem jest w takich wypadkach trwao zabezpiecze antykorozyjnych. Auta odbudowuje si nawet w Niemczech - chodzi gównie o modele mode drogie i trudnodostpne.
Niebezpieczne s jedynie naprawy „tanim kosztem” w celach zarobkowych. Szkoda, e takich wykonuje si najwicej...

Na giedzie ryzykujesz, w komisie - nie
Bzdura. Zarówno na giedzie jak i w komisie mona trafi na „min”. Tu i tu mona take kupi idealny samochód w rozsdnej cenie. Reguy nie ma - za kadym razem trzeba po prostu wnikliwie kontrolowa stan samochodu.

Ze sprowadzanymi prywatnie samochodami mog si wiza problemy rejestracyjne.
Tak. Zdarza si, e prywatny „mini importer” nie dopeni wszelkich formalnoci, np. nie wyrejestrowa auta, nie dysponuje wymaganym kompletem dokumentów lub le sporzdzi umow transakcji i bdziemy mie kopoty z rejestracj. Problemem moe by take zaniona kwota transakcji jeli porednik sfaszowa oryginaln umow kupna sprzeday.

Ubezpieczenie auta przechodzi na kupujcego
Tak, ale przy przerejestrowaniu polisy ubezpieczyciel weryfikuje zniki i na nowo oblicza skadk (dotyczy aut zarejestrowanych ju w Polsce).


To normalne

Kupujc auto uywane trzeba si liczy z tym, e moe ono nosi na sobie lady eksploatacji. Wród normalnych objawów zuycia naley wymieni m.in.:

- Drobne odpryski lakieru na przedniej czci maski (lady po kamyczkach)
- Zarysowania na karoserii, mae „parkingowe” wgniecenia
- Rysy na przedniej szybie
- Wytarcie progu od strony drzwi kierowcy
-,Pknicia tapicerki fotela kierowcy
- Zuyta kierownica
- Szara tapicerka dachu (nalot po dymie tytoniowym)
Zuycie eksploatacyjne powinno oczywicie by adekwatne do wieku auta i przebiegu. Co z tego, e kupimy dwuletni samochód, skoro na liczniku bdzie mia np. 250 000 km, przejechanych na etacie w firmie kurierskiej?

Co moesz sprawdzi samodzielnie?

Zacznij od kontroli dokumentów oraz numerów nadwozia i silnika. W dalszej kolejnoci postpuj wedug nastpujcych zasad:

Na postoju

- Ogldaj nadwozie w wietle dziennym. Patrz z bliska i z daleka
- Porównaj oznaczenia na szybach bocznych
- Zwró uwag czy na uszczelkach drzwi nie ma ladów lakieru
- Przejed palcem po krawdziach maski i drzwi - jeli s porowate, by moe kto je malowa
- Porównaj szczeliny midzy poszczególnymi elementami nadwozia. Powinny by jednakowe
- Przygldnij si oponom - powinny by w dobrym stanie i ... takie same pod wzgldem producenta oraz oznacze. Jednostronne zuycie opon wiadczy o zej zbienoci kó.
- Sprawd poziom pynów eksploatacyjnych (olej, ciecz chodzca, pyn hamulcowy, pyn w ukadzie wspomagania kierownicy)
- Jeli moesz wjecha na kana lub podnie auto zwró uwag czy nie ma wycieków oleju oraz pynu chodzcego (najlepiej sprawdza to po jedzie próbnej)
- Popro kierowc aby porusza kierownic - i posuchaj czy spod przednich kó nie dochodzi guche stukanie
- Ogldnij ukad wydechowy czy nie jest przerdzewiay
- Wypróbuj wszystkie zamki w drzwiach i mechanizmy opuszczania szyb
- Odchyl dywaniki w kabinie i baganiku - moe znajdziesz lady zacieków wody
- Sprawd owietlenie zewntrzne i wntrza.
- Popro o dokumentacj serwisow przegldów, ewentualnie o potwierdzenie przebiegu przy którym ostatni raz wymieniono pasek rozrzdu.

Podczas jazdy próbnej

- Przed zapaleniem silnika spójrz na zestaw wskaników - po przekrceniu kluczyka powinny wieci si niektóre kontrolki, np. oleju. Po uruchomieniu silnika wszystkie czerwone kontrolki powinny zgasn, chyba, ze jeszcze nie zwolnie hamulca pomocniczego.
- Zanim ruszysz posuchaj auta. Wcinij sprzgo i znów wsuchaj si w odgosy zespou napdowego. Jeli haas zaleny jest od pracy sprzga - moe to wiadczy o jego uszkodzeniu
- Wycz radio, skieruj si z dala od wielkomiejskiego haasu, tak aby móg swobodnie sucha odgosów auta
- Sprawd czy podczas hamowania samochód nie ciga w jedn lub drug stron
- Wypróbuj wszystkie przeoenia w skrzyni biegów
- Obserwuj wskaniki - szczególnie temperatur cieczy chodzcej
- Na parkingu wypróbuj hamulec pomocniczy


Jeli na tym etapie nie jeste rozczarowany autem, pora umówi si z mechanikiem na dokadny przegld w serwisie.


 

ródo:
www.carfocus.pl

 


Share this!

Cytuj artyku Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze uytkownikw (0) RSS feed komentarz

aden komentarz nie wystawiony

Dodaj swj komentarz



mXcomment  © 2007-2016 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
« poprzedni artyku   nastpny artyku »

Konkretne modele Audi, dane techniczne i informacje

Aby dowiedzie sie wiecej o konkretnych modelach, wybierz model Audi, który Cie interesuje i o którym informacje chcesz pozyska.



Opinie o rnych modelach Audi


Wybierz model Audi, który Ci interesuje i o którym szukasz opini