Dwudziestego pitego padziernika 1937 roku, czyli równe 72 lata temu!!! po raz pierwszy przekroczono
samochodem na zwykej drodze prdko 400 km/h. Wykorzystanym do tego
pojazdem byo specjalnie zabudowane Auto Union C z turbodoadowanym,
szeciolitrowym silnikiem - Auto Union C Streamline 6.0l (1937r).
Za kierownic zasiad synny kierowca wycigowy Bernd Rosemeyer. Ustanowiony wówczas rekord wyniós 406,3 km/h.
Po tym jak szosowy rekord prdkoci wpad 28 stycznia 1938 roku w rce
Mercedesa z modelem W125 jeszcze tego samego dnia prób odzyskania
rekordu podjo Autio Union swoim poprzednim rekordowym modelem z
silnikiem rozwierconym do 6,5 litrów i nadwoziem pokrytym dodatkowymi,
dolnymi panelami zapewniajcymi wiksz przyczepno poprzez przyssanie
do nawierzchni (bdc jednoczenie pierwszym autem wykorzystujcym to
zjawisko) - Auto Union C Streamline 6.5l (1938r).
We wstpnym przejedzie auto osigno 429 km/h. Rosemeyer
zasiadajcy za kierownic mierzony kilometr przejecha z prdkoci
429,594 km/h. Przed osigniciem 1 mili samochód zjecha na traw,
zakoziokowa i rozlecia si na czci, zabijajc kierowc. Po tym
wydarzeniu Auto Union nie wrócio ju do bicia rekordu.
Na biao-czarnych zdjciach poniej synny kierowca, który ustanowi rekord prdkoci 406,3 km/h w 1937 roku i rok póniej zgina tragicznie podczas bicia drugiego rekordu prdkoci pdzc ponad 430 km/h na autostradzie midzy Frankfurtem a Darmstadt (dzi A5).
Auto Union C Streamline po tragicznym wypadku, w którym zgin Bernd Rosemeyer - a raczej to, co z niego zostao....Przy prdkoci ok. 430 km/h silny poryw wiatru spowodowa wypadek. Ciao Bernda znaleziono ok. 100m od wraku.
14 padziernika 2009 przypada setna rocznica urodzin Bernda Rosemeyera, który
przyszed na wiat w Lingen/Emsland.
Dzia Audi Tradition zoy w tym dniu bukiet kwiatów na tablicy
pamitkowej przy dzisiejszej autostradzie A5.
Rosemeyer zyska midzynarodow saw jako wyjtkowy kierowca Auto Union startujcy w wycigach Grand Prix oraz kierowca bijcy rekordy w erze „srebrnej strzay” w latach trzydziestych. Zwycistwa w wycigach w Europie, Afryce i USA sprawiy, e sta si on ulubiecem publicznoci - równie z powodu zuchwaego stylu jazdy. Bernd Rosemeyer by bohaterem swoich czasów, który w szczytowym okresie swojej kariery, zgin na pocztku 1938 roku bijc rekord wiata.
Swoj karier Bernd Rosemeyer rozpocz w wycigach motocyklowych na trawiastych torach i w wycigach ulicznych. W 1932 roku zosta kierowc zakadowym NSU, a w 1933 roku przeszed do DKW. W padzierniku 1934 roku zda egzamin na kierowc modego pokolenia jadc z du brawur trudnym do prowadzenia samochodem Auto Union i od razu doczy do zespou wycigowego startujcego pod znakiem czterech piercieni, obok Hansa Stucka i Achille Varzi. Od tego momentu jego kariera nabraa rozpdu.
Po raz pierwszy wystartowa w Srebrnej Strzale Auto Union w wycigu AVUS 1935. Uwag kibiców zwróci na siebie, gdy w wycigu Eifelrennen dotar na met jako drugi, tu za mistrzem i legend wycigów Rudolfem Caracciola. 25 wrzenia 1935 roku Rosemeyer wygra w Brnie swoje pierwsze Grand Prix! W roku 1936 jeden tryumf goni kolejny: wygra m.in. Grand Prix w Niemczech, Szwajcarii i we Woszech.
zdjcia Auto Union C Streamline i Bernda Rosemeyera w wiekszej rozdzielczoci znajdziecie w naszej galerii o historii Audi
Komentarze uytkownikw (0)
|
|
|