Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona bya na przednie koa.
Audi S tronic - siedem biegw i dwa sprzga dla quattro
Odson
4114
Przekadnia Audi S tronic moe przenosi moment obrotowy
do 550 Nm i wytrzymuje obcienie do 9000 obr./min. Dziki systemowi
dwóch sprzgie zaoferuje szybk zmian przeoe. Do dyspozycji s dwa
elektronicznie sterowane tryby D (Drive) i S (Sport) lub tryb manualny
obsugiwany lewarkiem bd opcjonalnymi manetkami przy kierownicy.
Nowa skrzynia biegów otrzymaa siedem przeoe. Sterowane s za porednictwem dwóch wielotarczowych sprzgie. Wiksze sprzgo K1 obsuguje nieparzyste przeoenia, mniejsze K2, które zamontowano wewntrz K1, przekazuje moment obrotowy na biegi parzyste oraz wsteczny. Przeoenia umieszczono w jednym rzdzie na dwóch oddzielnych wakach w kolejnoci 4, 6, 2, wsteczny, 1, 3, 7 i 5.
Dziaanie dwusprzgowej skrzyni biegów polega na tym, e jednoczenie zaczone s dwa biegi. Jeden przenosi si na koa, podczas gdy drugi jest przygotowany. Zmiana biegów ogranicza si wic do rozczenia jednego i zaczenia drugiego sprzga. Cay proces wedug Audi zajmuje zaledwie kilka setnych sekundy, a przeniesienie momentu obrotowego nie jest przerwane. Przekadnia zmienia biegi gadko i prawie niepostrzeenie.
Ze skrzyni biegów sia napdowa przekazywana jest do dyferencjau midzyosiowego, w którym rozdzielana jest w stosunku 40:60 % na korzy tylnej osi. W przypadku zgorszonej przyczepnoci dyferencja midzyosiowy moe zmieni rozdzielenie momentu - wtedy maksymalnie 65 % moe by przekazywane na przedni o lub 85 % na tylne koa. W ten sposób charakter auta moe si zmienia z podsterownego na nadsterowny. Z powodu zaoszczdzenia masy wa kardana prowadzcy od dyferencjau do przedniej osi jest pusty.
Skrzynia biegów sterowana jest tzw. moduem mechatronicznym, który czy elementy sterujce i hydrauliczne zawory, a obok niego znajduje si pompa oleju. Dwusprzgowy system, modu mechatroniczny i pompa olejowa korzystaj z ukadu smarowania o pojemnoci 7 litrów cieczy eksploatacyjnej. Zbatki przeoe i wa kardana prowadzcy do dyferencjau midzyosiowego oraz do przedniej osi smarowane s osobnym ukadem o pojemnoci 4,5 l oleju hypoidalnego do skrzyni biegów. W ten sposób uzyskano lepsze rozoenie poszczególnych komponentów.
Audi S3 i S3 Sportback teraz z przekadni S tronic
Najbardziej sportowa wersja modelu A3 – odmiana S3 – trafia wanie na rynek z now kombinacj silnika i skrzyni biegów. Dwusprzgowe DSG w wypadku Audi nazywane jest S tronic.