Migawki

B5 Audi A4 [Typ 8D] 1995-2001
Audi A4, B5 [Typ 8D] (1995-2001)

Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1.6 (ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV), 2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC) i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG) oraz diesle o pojemności 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN), których moc przenoszona była na przednie koła.

Share this!
 

Tłumacz

English French German Polish Russian
20091013_1413308874_audi_200_c2_3.jpg

System bezpieczeństwa Procon-Ten Poleć znajomemu
Oceny: / 1
KiepskiŚwietny 
 
Odsłon 1902
procon-ten
System Procon-Ten jest mechanicznym systemem bezpieczeństwa działającym w dwóch fazach. Faza pierwsza to ochrona wnętrza samochodu w oparciu o system stalowych wzmocnień wbudowanych w drzwi oraz potężne aluminiowe profile zamontowane w zderzakach i połączone z resztą karoserii specjalnymi buforami, których zadaniem jest pochłaniać siłę uderzenia. W fazie drugiej, jeśli uderzenie jest zbyt silne, aby mogło zostać pochłonięte przez pancerz, uruchamia się mechanizm stalowych linek mających za zadanie napiąć pasy bezpieczeństwa, oraz wciągnąć kierownicę w kierunku kokpitu tak aby kierowca nie uderzył w nią głową. Specjalna konstrukcja tak zwanej "bezpiecznej kolumny kierowniczej" pozwala na takie odsunięcie kierownicy od głowy kierowcy.

Był to bardzo udany pomysł niemieckiego koncernu wdrożony do produkcji w 1986 roku. W tym okresie poduszka powietrzna nie była oferowana seryjnie we wszystkich modelach. System Procon-ten zdecydowanie zwiększał szanse uniknięcia obrażeń wskutek uderzenia kierowcy o kierownicę.

Ciekawostką jest fakt, iż to właśnie procon-ten był główną przyczyną późnego zastosowania seryjnych poduszek powietrznych w modelach Audi

„Procon-ten” (ang. programmed contraction and tension).

procon-ten

procon-ten


Wraz z systemem Procon-Ten fabrycznie montowane były wzmocnienia w drzwiach - belki wzdłuż





Podczas zderzenia czołowego, kierownica się cofała, a pasy bezpieczeństwa napinały, dzięki systemowi stalowych lin i krążków kierunkowych przemieszczających silnik w kierunku przedziału pasażerskiego. Wprowadzony w 1986 r. system, przyczynił się do znacznego zmniejszenia ryzyka obrażeń głowy kierowcy. Jego stosowania zaprzestano dopiero po wprowadzeniu we wszystkich modelach poduszek powietrznych.

Był montowany dla pojazdów Audi C4 100/200 i V8, a także C4 100 i audi 80 B3 i B4.

procon-ten

procon-ten


Przestano go stosować od roku 1994 , wraz z wprowadzeniem nowego wtedy modelu, który zastąpił 80 - Audi A4.

zapraszamy do dyskusji na forum


Share this!
Cytuj artykuł na swojej stronie Ulubione Powiadom znajomego Dodaj do del.icio.us



Komentarze użytkowników (0) RSS feed komentarz

Żaden komentarz nie wystawiony

Dodaj swój komentarz



mXcomment  © 2007-2017 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
następny artykuł »

Ulubione

 
 

Ankieta

Na jakim paliwie jeżdzisz
 

Logowanie






Nie pamiętasz hasła?
Zarejestruj się!

Gościmy

Odwiedza nas 2 gości

Kolporter RSS

Statystyka

Użytkowników: 6350
Artykułów: 120
Adresów: 9
Odwiedzających: 4100926

Ostatnio komentowane

Slogan Audi "Przewaga dzięki...
albo Audi albo nic ;)
08/09/13 13:25 Więcej...
przez Astaroth

Na cześć Sport S1 Quattro
To będzie to - marzenie każdego AUDI...
09/01/11 11:44 Więcej...
przez wojtek_gtx

Jak usunąć rysy z lakieru...
Świetny opis tego całego lakierowania...
04/01/11 20:18 Więcej...
przez kamila666

B8 Audi A4 [Typ 8G]...
codziennie mam okazje ogladać jedną w...
05/11/09 11:23 Więcej...
przez szynszylek

Auto używane: Audi 80 B4
80 pamietam jeszcze z dzieciństwa....
05/11/09 11:14 Więcej...
przez szynszylek

Polecamy


www.Auto.pl - Auto Giełda Samochodowa - internetowa autogiełda - darmowe ogłoszenia - samochody używane

VAG Łódź

Bulterier Forum