Pierwsza generacja tego modelu Audi trafia na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposaony by w benzynowe silniki o pojemnoci 1.6
(ADP, AHL, ARM, ANA, ALZ), 1.8 (ADR, APT, ARG, AVV),
2.4 (APZ, AMM, AGA, ALF, APS, ARJ, AML), 2.6 (ACZ, ABC)
i 2.8 (AAH, ACK, APR, AMX, ALG)
oraz diesle o pojemnoci 1.9 (AFF, 1Z, AHU, AHH, AFN, AVG, AJM, ATJ) i 2.5 (AFB, AKN),
których moc przenoszona bya na przednie koa.
Audi 80 B4 naprawa przecznika wiate i kierunkowskazw
Odson
13868
Napraw zaczynamy oczywicie od demontau przeacznika. Aby go zdemontowa musimy zacz od demontau kierownicy. Kierownica przykrcona jest nakrtk na klucz 24mm. Aby nie komplikowa sobie montau kierownicy przed jej odkrceniem proponuje skrci koa i kierownic idealnie na wprost.Po odkrceniu kierownicy odkrcamy górn cz osony kolumny kierowniczej- w dolnej czci znajduj si 2 otwory (zaznaczone na czerwono) w nich s ruby które skrcaj górn i doln cz osony w jedn cao.
Po odkrceniu górnej czci bierzemy si za poluzowanie imbusem nr4 ruby obejmy przeacznika- otwór znajduje si równie od spodu (zaznaczony na niebiesko) Klucz imbus wkadamy pod ktem 45°Po poluzowaniu obejmy moemy zsun przecznik wraz z doln oson kolumny kierowniczej i odpi wtyki wizek elektrycznych przecznika.
Teraz zostaje odkrcenie przecznika od dolnej czci obudowy. W tym celu trzeba odkrci jedn górn rub w rodkowej czci przeacznika i dwie dolne pod przecznikiem. Po odkrceniu tych trzech rub (1 duga i 2 krótkie) mamy cakowicie uwolniony przecznik od dolnej czci obudowy kolumny kierowniczej
Nastpnym etapem bdzie rozpoowienie przeacznika na 2 czci lew i praw. Aby to zrobi wystarczy odkrci doln rub w srodkowej czci przeacznika i rozsun poówki.
Teraz moemy zaj si rozbieraniem lewej czci przeacznika (kierunkowskazy i wiata.)Zsuwamy obejm przeacznika i odkrcamy 4 ruby (Torx nr10). Po odkrceniu górnego dekielka widoczna bdzie górna cz przeacznika w którym znajduj si czci wacznika wiate.
Zdejmujemy dwigni wacznika wiate, bia zapadk dwigni ze sprynk i wycigamy plastik ze sprynkami i kontaktami wacznika wiate.
Nastpny etap, to rozpoowienie lewej czci przecznika.
Po rozpoowieniu widoczna bdzie cz przeacznika wiate i kierunkowskazów.
Bierzemy si za demonta zapadki dwigni kierunkowskazów (uwaga na sprynk- moe odlecie) i rami kierunkowskazów.W tym momencie mona zabra si za czyszczenie powierzchni styków elektrycznych. W takich przypadkach osobicie uywam rysika z wókna szklanego, ale nie kady to moe posiada, wic uyem narzdzia Mc Gyver'a -- draski z zapaek- jej powierzcznia jest jak b.drobny papier cierny. Czycimy powierzchni przecznika ze starego smaru i mona przystpi do czyszczenia styków. Czycimy wszystkie miejsca które maj styczno z przepywem prdu czyli styki kierunkowskazów, przeacznika wiate (dolna cz) i wcznika wiate (górna cz).
Po wyczyszczeniu mona posmarowa panewk dwigni kierunkowskazów nowym smarem i delikatnie rozcign sprynki przeaczników i zapadek.Skadanie odbywa si w odwrotnej kolejnoci rozkadania przeacznika. Przy wkadaniu czci plastikowej wcznika wiate proponuj zacz od woenia górnej czci plastikowego ramienia ze sprynk i blaszk wiate pozycyjnych. Po woeniu góry przytrzymujc j palcem mona bezstresowo woy doln cz z kontaktami wcznika wiate gównych.
Na koniec mona szczypcami delikatnie zcisn kontakty kierunkowskazów, które znajduj si midzy lew i praw czci przeacznika.
Przed przykrceniem caoci warto podczy przeacznik i sprawdzi czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno. Jeeli zadziaa, to wanie dokonae nowego dowiadczenia w dziedzinie naprawy - wic gratuluj.